Lin Jarvis nyíltan beszél a Yamaha gyengeségeiről, dicséri Quartararo-t és említést tesz a 2023-as idényről is.
Fabio Quartararo és a gyári Yamaha csapat az elmúlt hónapokban keményen küzdött a Ducati és Pecco Bagnaia ellen, akik Sachsenring és Sepang között 91 pontot szereztek, majd Phillip Island-en 14 pontos előnyre tettek szert, amit Sepangban 23 pontra növeltek.
A Yamaha szembesült azzal, hogy a Gigi Dall’Igna és csapata kilenc év után olyan Desmosedicit rakott össze, amely végre minden pályán versenyképes, nem csak az olyanokon, mint Mugello, Catalunya és Spielberg. Éppen ezért a szezon utolsó harmadában egyre közelebb került hozzájuk világbajnoki cím, miután 2017-ben, 2018-ban és 2019-ben Andrea Dovizioso, 2021-ben pedig Bagnaia négy második helyet szerzett.
Az idei szezonban a Ducati már 12 győzelmet, 29 dobogós helyezést és 15 pole pozíciót tudhat magáénak a Valencia előtt, ráadásul a világbajnokság első hét helyén négy Ducati-pilóta áll.
„Igen, így van” – ért egyet Lin Jarvis.
„A múltban mindig tudtuk, hogy vannak gyenge pontjaink a motorunkon. Emellett természetesen ismertük az M1 erősségeit is. Ennek köszönhetően hat világbajnoki címet nyertünk a Ducati legutóbbi, 2007-es győzelme óta – Valentinóval, Jorge Lorenzóval és Fabióval. 2022-re az előnyünk szépen lassan elfogyott. Javítottak a fékezésen, a kanyarodáson és a kanyarsebességen. Ráadásul nagyon, nagyon erős motorral rendelkeznek.”
„Ha megnézzük a Ducati-versenyzők csoportját, akik általában elöl vannak, soha nem egy emberről van szó, hanem egy csapatról. Idén már hét különböző versenyzőjük állt a MotoGP dobogóján. Ez egy erős csomag. Nehéz úgy, hogy Yamaha esetében csak egy olyan versenyződ van, aki maximális teljesítményt nyújt.”
„A mostani helyzetünkből kiindulva nem valószínű, hogy a 2023-as szezon kezdetére teljesen be tudjuk hozni a lemaradást a legerősebb motorokkal szemben. Bízunk abban, hogy a szezon előtt rendbe tudjuk hozni azokat a hibákat, amelyeket elkövettünk. Végül is, még januárban kezdtünk el együtt dolgozni Ing Marmorinivel és csoportjával. Most már látjuk a stílusban és a megközelítésben bekövetkezett változások előnyeit.”
„Nem fordítottunk elég időt, energiát és erőfeszítést a fejlesztésekre. Ehhez kétség sem férhet. Nem mondanám, hogy jelenleg ez a legnagyobb problémánk, mert ami leginkább a gyengeségünk az a motorerő hiánya, tehát a tiszta erő és a sebesség. Az aerodinamika és a sebesség összefügg. Ha jobb aero csomagod van, jobban tudsz gyorsulni, talán több leszorítóerőt és tapadást kapsz a kanyarokban. Azt mondanám, hogy ezen a téren hátrányban vagyunk, mint néhány más gyártó a MotoGP-ben. Nem voltunk olyan agresszívek az aerodinamikai fejlesztések terén, mint a Ducati – vagy az Aprilia.”
„Az európai szélcsatorna-teszteken már végeztünk aerodinamikai fejlesztéseket. Rengeteg kísérletet végzünk. Úgy gondolom, ha tovább haladunk, egyértelmű előrelépést érhetünk el az aero-csomag terén.”