back to top
2024. június 17. 02:20
KezdőlapMotoGPMarini szorgalmazná a minimum súly bevezetését a MotoGP-ben

Marini szorgalmazná a minimum súly bevezetését a MotoGP-ben

A Superbike-világbajnokságban már jó ideje vita tárgyát képezi a versenyző, a felszerelés és a motorkerékpár együttes minimális súlyának kérdése. A VR46 Ducati versenyzője, Luca Marini is erre vágyna a MotoGP-ben.

Luca Marini a maga 184 cm-ével az egyik legmagasabb motorversenyző. Moto2-es időszakában azonban ez nem volt annyira feltűnő, mert a szabályok előírják: a Moto2-es versenyzőknek a motorjukkal együtt legalább 215 kg-ot kell nyomniuk (a Moto3-ban a minimális súly 152 kg).

„Az edzéstervem egészen más volt a Moto2-ben, és persze igyekeztem, hogy minél kisebb legyen a súlyom, mert nagyon magas vagyok” emlékezett vissza a 2020-as Moto2-es VB második helyezettje. „De a Moto2-ben van egy minimális súly, és bár fölötte voltam, talán 4 kg volt. Egy 4 kg-os különbség rendben van. Valójában 9 kg volt köztem és Bezzecchi között, de a többieknek ezért több súlyt kellett a motorra tenniük.”

„A MotoGP-ben ez sokkal nehezebb” – folytatta a 25 éves olasz. „Próbálok még szigorúbb lenni az edzéseimmel és a diétámmal. Mivel nincs minimális súly, így 10 kg-os különbségek is előfordulnak köztem és a többi Ducati-pilóta között. Még akkor is, ha sok erőnk, az sokat változtat – elsősorban a motor viselkedésén, de azon is, hogy mennyire terheljük a gumikat.”

A királykategória szabályzata ugyanis csak egy minimális súlyt ír elő a motorok számára, ami 1000 köbcentiseknél 157 kg.

„Sok pályán észrevesszük és elemezzük, hogy jobban megterhelem a gumikat, mert több kilóval nagyobb nyomást kell gyakorolni a gumikra, hogy ugyanúgy gyorsuljmondta Marini. „A végén nem veszítesz semmit a gyorsulásban, még az adatokból sem látszik különbség. De az energia, amit átadsz a gumiknak, nagyobb. Szóval nagyon óvatosnak kell lenned az abroncsokkal, különösen a hátsó gumival.”

„A szezon elején sok versenyen túl nagy nyomást helyeztem a hátsó gumira, aztán keményen dolgoztunk rajta. Most már versenyképesek vagyunk, és én vagyok az egyik, aki a legkevésbé használja a gumit. Ez nagyon jó, Phillip Islanden például nagyon jól gazdálkodtam az abronccsal” – hangsúlyozta ki az olasz.

Az ő szempontjából lenne létjogosultsága a minimális súlynak. „Igen, nagyon is. Nem tudom, miért nem vezették be korábban. Szerintem nagyon demokratikus lenne. Miért kellene egy nehéz versenyzőt büntetni? Az én szemszögemből ennek semmi értelme. És úgy gondolom, hogy egy minimális súly mindenkinek jobb lenne – a többi versenyzőnek is. Talán akkor többet tudnának edzeni, több súlyt emelni, és így több izomtömeget építenének fel. A következő szezonban, ami sokkal megerőltetőbb lesz, még a legkisebb versenyző is profitálhatna ebből.”

„Megkérdeztem [az illetékeseket], hogy miért nincs minimális súly – árulta el Marini. „A gyártók nem akarják ezt. Mert nem akarnak azon gondolkodni, hogy hova tegyék a plusz súlyt, ha kisebb versenyzőjük van, mert az befolyásolhatja a motor viselkedését. Nem tudom, de lehet, hogy ez megnehezítené egy új motorok fejlesztését.”