back to top
2024. június 18. 08:35
KezdőlapMotoGPQuartararo az egész szezon alatt úgy érezte, egyedül van a világ ellen

Quartararo az egész szezon alatt úgy érezte, egyedül van a világ ellen

Fabio Quartararo egy hónappal a 2022-es MotoGP szezonzáró után nyilatkozott, amelyen vereséget szenvedett Pecco Bagnaia ellen.

Amikor a SPEEDWEEK.com néhány nappal ezelőtt elérte Fabio Quartararót telefonon, hogy elemezze a 2022-es szezonját, éppen egy motokrossz edzésre tartott. Nem fogadta a riportereket otthonában, Andorrában, hanem a francia Côte d’Azur-on.

Először megkérdezték a 2021-es világbajnokot, hogy a szezon során bármikor is úgy érezte-e magát, mint Dávid Góliát ellen, a nyolc Ducati motorral a mezőnyben. Nyolc Desmosedici kellett volna, hogy álljon négy M1-es ellen, de igazából egyik Yamaha márkatársa sem volt abban a helyzetben, hogy Quartararo-t támogassa a címvédésben.

„Sem az ügyfélcsapat versenyzői, sem a csapattársam nem volt versenyképes, így nem volt referenciám – kivéve magamat. Azt kellett feltételeznem, hogy a motor határa az, amit elértem.” – vallotta be utólag a 23 éves versenyző.

Fabio, a szezon első felében nagyon versenyképes volt – egészen az asseni holland TT-ig. Onnantól kezdve a kilenc nagydíjon mindössze két dobogós helyezést ért el.

„A holland TT-ig nem volt egyetlen bukás sem. Az asseni incidensért aztán hosszú körös büntetést kaptam Silverstone-ban, ami szerintem igazságtalan volt. A gumiválasztásnál is hibáztunk…”

„Igen, ez két szerencsétlen verseny volt, de ilyen dolgok megtörténhetnek. Mindenesetre Misanóban rájöttem, hogy az esélyeink csekélyek. Tavaly ott sikerült felzárkóznom Peccóra, és szorosan mögötte végeztem. Idén ötödik lettem, öt másodperccel lemaradva – egy számomra jó verseny után, amelyen a maximumot nyújtottam. És ez nagyon frusztráló volt, mert 100 százalékot adtam bele, és olyan nagy volt a lemaradásunk.”

Hogyan közelítette meg a francia a szezon hátralévő részét pszichológiai szempontból?

„Nos, nem tagadom – az én szemszögemből nézve jobban motoroztam idén, mint tavaly, de voltak pillanatok, amikor nagyon nehéz volt számomra a valósággal megbirkózni. Nem annyira az eredmények szempontjából, inkább magam miatt. Sokkal kevesebb lelkesedéssel szálltam fel a motorra, mint az előző években. Lehet, hogy tudatosan nem is gondolsz rá, de tudat alatt érzed. Nem élvezed, amit csinálsz, és így elkerülhetetlenül elmaradsz a lehetőségeidtől. Idén már több olyan verseny volt, ahol úgy mentem ki a pályára, hogy nem élveztem.”

„Győztes versenyző vagyok, nyerni akarok, de… Néhány évvel ezelőttig minden márkának voltak pozitívumai és negatívumai. Sokkal jobb futóművünk volt, mint a többieknek, de idén ez nem így volt. Ráadásul sokkal kevesebb energiával rendelkezünk riválisainkhoz képest.”

„A többiek sokat javultak, miközben mi változtattunk a motoron, aminek az lett az eredménye, hogy a kvalifikáción rosszabbul működött, mint korábban. Feladtuk az előnyünket anélkül, hogy cserébe bármit is nyertünk volna. Ha megnézzük, hogy a többiek mennyit fejlődtek egy körön 2019 óta a mi teljesítményünkhöz képest, akkor ez frusztráló. A többiek haladnak előre, mi meg a 2019-es szinten vagyunk – vagy rosszabbul. És van három év a kettő között.”

„Számomra a 2021-es bajnoki cím kulcsa az volt, hogy 14-szer álljak a rajtrács első sorában. Idén ez csak ötször fordult elő, köztük egyetlen pole pozícióval. Ez természetesen hatással volt a világbajnoki esélyeinkre. Úgy éreztem, egyedül vagyok a világ ellen.”