Míg Álex Rins győzelemmel ünnepelte a valenciai szezonzárót a Suzukival, addig csapattársa, Joan Mir megszenvedett a GSX-RR-rel.
Mir túlságosan óvatos volt, megelőzte Francesco Bagnaiát ugyan a futamon, és igyekezett feljebb verekedni magát. Amikor azonban neve elkezdett ugrálni az időmérő képernyőkön, úgy gondolták, hogy egyszerűen transzponderprobléma van. Valójában komolyabb volt a baj, mivel a GSX-RR kanyarról kanyarra történő elektronikus beállítása – amely olyan területeket érint, mint a teljesítmény leadása, a kipörgésgátló és a motorfékezés – szintén nem volt szinkronban a versenypályával.
„Az utolsó három körben a motor elektronikája teljesen elszállt” – magyarázta Mir.
„Például a [gyors] első kanyarban, amikor elvettem a gázt, úgy kezelte a motor, mintha lassú kanyar lett volna. Aztán néhány kanyarban kipörgésgátló nélkül voltam, más kanyarokban meg túl sok volt. Szóval azt hiszem, keveredtek a különböző kanyarok beállításai, és ez egy nagy káosz volt.”
Mir elismerte, hogy megnőtt a kockázata annak, hogy megismétlődik a hatalmas osztrák bukása, amely a pletykák szerint egy technikai probléma miatt történt, és amely miatt négy futamot hagyott a spanyol.
„Ezért volt egy kicsit veszélyes, és emiatt vesztettem pozíciót, de legalább elmondhatjuk, hogy ennek ellenére is be tudtuk fejezni a futamot.”
Végül 7,7 másodperccel maradt el Rinstől, aki megnyerte a szezonzárót.
A következő szezonban a Hondára vált, viszont jócskán a Top10-en kívül végzett RC213V bemutatkozása alkalmával a valenciai verseny utáni teszten.