2024. április 24. 00:36
KezdőlapMotoGPRossi féltestvére a saját dolgát akarja megnehezíteni

Rossi féltestvére a saját dolgát akarja megnehezíteni

A mai MotoGP-motorok technikai túlkapásai továbbra is porondon vannak. Luca Marini szerint, nehezebben kezelhető motorokra lenne szükség, hogy jobban kijöjjenek a különbségek a gyártók között.

A magasságállító, amelyet a Ducati 2019-ben használt először, és amelynek segítségével a motor hátsó része menet közben lejjebb süllyeszthető, már régóta alapprogram a MotoGP összes gyártójánál.

Az „elülső ülésmagasság-szabályozót” viszont, amellyel Gigi Dall’Igna meglepő módon a 2022-es szezon elején állt elő, Bagnaia és társai hamar elvetették, már csak azért is, mert 2023-ra úgyis betiltották. Egyedül Zarco használta még ezt a Ducati találmányt az idei szezon nagy részében.

Az elmúlt hónapokban élénk vita folyt az ilyen eszközök hasznosságáról a MotoGP-géposztályban – különösen Maverick Viñales Sachsenringen történt kiesése után, aki az elromlott hátsó ülésmagasság-szabályozó miatt kényszerült feladni a versenyt.

Luca Marini a következő gondolatokat fogalmazta meg a témát illetően:

„Nehéz állást foglalni az ilyen dolgokban – azért is, mert az én álláspontom nem változtat semmin. Akár egyetértek vele, akár nem, ez nem változtat semmin. Alapvetően nincs szükségünk az eszközökre. Nem hiszem, hogy velük jobb lesz. Természetesen részei a fejlődésnek és a technológiáknak, amelyek minden évben folytatódnak. Az én szemszögemből nézve jó versenyeket tudnánk rendezni ezek nélkül a dolgok nélkül is. De ez nem az én döntésem. Ha ezt akarják a gyártók és a Dorna, akkor rendben van.”

„Szeretnék egy nehezebben vezethető motort, amiben nincs ez a sok minden. Az olyan kis kategóriákban, mint a Supersport 300 vagy a Moto3 a motor túl könnyen vezethető. Most a MotoGP is ebbe az irányba halad. Mindenki a legjobb versenyző akar lenni, és ehhez szerintem valamilyen módon különbséget kell tenned. Az első versenyzőtől a 20. versenyzőig mindenki nyerhet egy versenyt. Jobban örülnék, ha egy nehezebben kezelhető motort kellene vezetnünk.”