2024. április 26. 05:15
KezdőlapMotoGPA Yamahánál kegyvesztett lett, az Apriliánál világbajnoki babérokra törne

A Yamahánál kegyvesztett lett, az Apriliánál világbajnoki babérokra törne

Maverick Viñales bevallotta, hogy az utolsó szezonjában a Yamahánál „kiábrándult” volt, mielőtt lehetőséget kapott az Apriliánál, ami azóta segített neki jó irányba terelni karrierjét.

A 2021-es MotoGP-szezon során egyre nyilvánvalóbbá vált, hogy a spanyol és a Yamaha közötti kapcsolat megromlott.

Viñales negatív megjegyzéseket tett, mivel úgy érezte, hogy nem kapja meg a Yamahától a sikerhez szükséges segítséget – a szezon közbeni csapatfőnök-váltás tovább fokozta a feszültséget, mivel közeli barátját, Esteban Garciát Silvano Galbusera váltotta -, mielőtt egy, a Red Bull Ringen történt incidens miatt a Yamahának nem maradt más választása, mint szerződése felbontása.

A borzalmas Osztrák Nagydíj közepén Viñalest rajtakapták, hogy túlpörgette az M1-esét, és ezzel megpróbálta megrongálni a motort, mielőtt visszatért a bokszutcába, hogy feladja a versenyt.

A spanyolt felfüggesztették és visszaléptették a Stájer Nagydíjról. A csapattal való kapcsolatában 2018-ban kezdtek problémák felmerülni, amikor Viñales úgy érezte, hogy „megfeledkeztek” róla, és bár 2020-ban új kétéves szerződést írtak alá, a szezon későbbi szakaszában és 2021 folyamán komoly problémák ütötték fel a fejüket.

Viñales nemrég a Motorbike Magazine-nak nyilatkozva nyíltan beszélt arról, hogyan érezte magát akkor:

„Mit is mondhatnék… Természetesen elkedvetlenedtem és kiábrándultam. Nem volt kedvem versenyezni, mert amikor idejössz, és látod, hogy megvan a lehetőséged arra, hogy az első helyekért harcolj, és megpróbálj a bajnoki címért harcolni, és a 10. vagy 12. helyen végzel… Hiányzik belőled ez az éhség. Aztán ezek után eljön egy pont, amikor mindig ugyanazt a kérdést teszed fel magadnak: „Mi az, amiért szenvedélyesen küzdesz?” És amiért szenvedélyesen rajongok, az a motorversenyzés. Szenvedélyesen szeretem a MotoGP-t, és szenvedélyesen szeretek nyerni. Mindennél nagyobb szenvedélyem a győzelem. Ezért döntöttem úgy, hogy folytatom. Folytatom az Apriliával, és folytatom a harcot az álmomért, ami nem más, mint világbajnok lenni.”

Viñales többször is elmondta, hogy az Apriliánál jobb a légkör, mint a Yamahánál töltött idő alatt, amit ismét megerősített.

„A légkör már régóta megvan, és az Aprilia nagyon jó hangulatú csapat. Tudjuk, hogy eljön a mi időnk, folyamatosan építkezünk és dolgozunk. Türelmesnek kell lenne. Hozzáteszem, én nem tartozom azok közé, akiknek sok türelmük van, de ez olyasmi, amit gyakorolnom kellett, és továbbra is gyakorlom. Tudom, hogy eljön majd a mi időnk, amikor futamokat nyerünk, de ehhez munkára és folyamatra van szükség, és most éppen itt tartunk.”

Ennek ellenére Viñales úgy véli, hogy még mindig hiányzik 25% ahhoz, hogy következetesen az élen harcoljon.

„Még mindig nehéz dolgom van. Azt mondanám, hogy 70 vagy 75%-os vagyok most. Bizonyos alkalmakkor nagyon nehéz számomra a legtöbbet kihozni abból, amit a motor tud. Ez olyasmi, amin dolgoznunk kell. Úgy érzem, hogy ha sikerül a legtöbbet kihoznunk ebből a motorból, akkor rengeteg potenciál rejlik benne. Szóval ez a célunk, hogy minden hétvégén a legjobb teljesítményt nyújtsuk.”

Forráscrash.net