back to top
2024. május 25. 06:03
KezdőlapMotoGPA Yamaha még sosem dolgozott olyan keményen, mint a 2023-as motoron

A Yamaha még sosem dolgozott olyan keményen, mint a 2023-as motoron

Miután 2020 végén visszavonult a MotoGP mezőnyéből, Cal Crutchlow csatlakozott a Yamahához, mint hivatalos tesztpilóta.

Crutchlow Európában és Japánban is végez teszteket a Yamahának, és ő az első tartalékversenyző is. A brit pilóta a 2022-es szezon utolsó hat versenyén vissza is térhetett a versenyzéshez, miután Andrea Dovizioso a San Marinó-i Nagydíj után visszavonult.

A Motorsport.com-nak adott exkluzív interjúban Crutchlow elárulta, hogy „27 munkatárs jön el egy tesztre, ez egy nagy meló”, és a Yamahának általában „négy garázsa tele van cuccal.”

Ez azonban megnehezíti a munkáját, hiszen ha egyik frissítés sem működik, akkor „nem tudok mit tenni”– mondta a brit.

A szerepéről beszélve így nyilatkozott: „Ez egy fontos szerep. Elég nehéz. Nem gondoltam volna, hogy olyan nehéz lesz, mint amilyen. Még mindig tudok motorozni, még mindig gyors vagyok, még mindig nagyon jól tudom végezni a munkámat. És mindig is nagyon jó képességem volt arra, hogy nagyon gyorsan érezzek valamit.”

A brit tudja, hogy gyors visszajelzései miatt választotta őt a Yamaha, mint tesztpilóta, de valahogy annak ellenére, hogy gyorsan ráérez a dolgokra, nem tudott a csúcsra kerülni a királykategóriában. Sosem voltam elég gyors ahhoz, hogy a MotoGP-ben mindig ott legyek elöl, de ez van. Ezek a srácok, akik az élen vannak, sokszor nem törődnek ezzel, csak a lehető leggyorsabbak akarnak lenni.”

„Szóval, ez megnehezíti a dolgomat, mert jobbá akarom tenni a srácokat, akikkel együtt dolgozom, és az embernek megvan ez az elégedettség érzése, amikor jól teljesítenek – mint tavaly, amikor Fabio [Quartararo] megnyerte a bajnoki címet, amit egy olyan motorral tett, ami nem volt a legjobb.

De ez megnehezíti a munkát is, mert ha a motor nem lesz jobb, akkor nem tudok mit tenni. A mérnököknek kell hozniuk az alkatrészeket, és nekik kell kiértékelniük az adatokat. De ők [a versenyzők] ugyanolyan válogatáson mennek keresztül, mint amit én csinálok. Csak nekik egy edzésen kell ezt megtenniük.”

Crutchlow a Motorsport.com-nak novemberben azt mondta, hogy még sosem látta a Yamahát olyan keményen dolgozni, mint amilyen keményen a 2023-as motorja fejlesztésével tette. A 2022-es egy nehéz szezon volt számukra, amelyben Quartararo nem tudta megvédeni a címét.

Quartararo a Yamaha új motorját a szeptemberi misanói teszten dicsérte. Ám a novemberi, verseny utáni valenciai teszten értetlenül állt az előtt, hogy az nem működött jól.

Crutchlow 2023-ban is a Yamaha tesztpilótája marad. 2024-ben új szerepet vállal – bár azt még nem árulta el, hogy mi lesz az.