2024. február 28. 16:22
KezdőlapMotoGPMég el sem kezdődött az idény, de máris csapatváltásról tárgyalnak a MotoGP-ben

Még el sem kezdődött az idény, de máris csapatváltásról tárgyalnak a MotoGP-ben

Jorge Martín állítólag a Yamahával tárgyal egy esetleges 2024-es átigazolásról. Amennyiben összejön a csapatváltás, az minden bizonnyal két másik versenyzőt is érinteni fog.

Jorge Martín számára csalódást hozott a tavalyi szezon, hiszen a Ducati gyári csapata nem őt, hanem Enea Bastianinit szerződtette a 2023-as idényre. Persze a spanyol versenyzőnek valójában egy szava sem lehet, hiszen a 2022-ben még a Gresini színeiben szereplő pilóta úgy lett harmadik, hogy a Desmosedici előző évi változatát használta.

Azonban akár jogos volt a döntés, akár nem, könnyen lehet, hogy ezzel Martín előtt bezárult a gyári csapat kapuja. A 24 éves versenyző pedig nem is tétlenkedik, és bár még az idei szezon sem kezdődött el, már a 2024-es lehetőségekről tárgyal. Ha pedig összejön neki a csapatváltás, azzal alighanem egy kisebb lavinát indít el a pilótapiacon.

A Men On Wheels számolt be arról, hogy Martínnak van egy záradék a szerződésében, amelynek értelmében az idei év végén távozhat a Pramactól. Mindezt egy karácsonyi vacsorára hivatkozva írták meg, amelyen a spanyol versenyző szurkolói klubjának tagjai vehettek részt, és amelyen állítólag fény derült erre az információra.

Forrás: MotoGP Media

Ezt pedig a Yamaha igyekszik kihasználni: a fent említett eseményen Martín azt sem rejtette véka alá, hogy kapcsolatba lépett Lin Jarvisszal, a japánok igazgatójával. Bejelentésre viszont még jó ideig nem érdemes számítani, hiszen az egyszeres futamgyőztes mindenképpen meg akarja várni az első futamokat, hogy lássa az erőviszonyokat. Mivel a gyári Ducatikkal megegyező motorokon fog versenyezni, olyan célt tűzött ki maga elé, amelyre 2001 és Valentino Rossi óta nem volt példa a királykategóriában.

Meg akarom nyerni a világbajnokságot a Ducatival, és az az álmom, hogy ezt a MotoGP közelmúltbeli történetének első olyan pilótájaként tegyem meg, aki privát csapatnál versenyez – szögezte le. – Meggyőződésem, hogy a Pramacnak minden adottsága megvan ahhoz, hogy a világbajnoki címért harcolhassak.”

A másik oldalról pedig nyilvánvalóan a Yamaha versenyképessége is fontos szempont, és efelől sokaknak vannak kétségei. Amennyiben viszont megvalósul az átigazolás, úgy alighanem Franco Morbidellinek kell új csapatot keresnie. Rossi alakulata, a VR46-os több szempontból is kézenfekvő választás lehetne: egyrészt korábban tagja volt az ugyanezen a néven működő akadémiának, másrészt a Pramac állítólag már kinézte magának Martín utódját Marco Bezzecchi személyében, amennyiben sor kerül a távozásra.