A 2023-as Superbike-világbajnokságra engedélyezett motorkerékpárok gyártási modelljeinek maximális árát tíz százalékkal emelik az euróövezetben tapasztalható magas infláció miatt. Természetesen azonnal előkerültek az összeesküvés-elmélet gyártói….
Amikor a Ducati tavaly októberben bemutatta az új Panigale V4R-t, annak ára 43 990 euró volt. Ezzel a motorkerékpár nem lenne jogosult a homologizációra, mivel 2022-ig a Superbike-világbajnokság szabályzata azt írta elő, hogy a megvásárolható alapmotor legfeljebb 40 000 euróba kerülhet.
A FIM nagyjából ugyanebben az időben hallotta, hogy a jövőben a maximális vételárat inflációs tényezővel fogják növelni, és 2023-ban 44 000 euró lesz. Németországban az infláció jelenleg 8,6 százalék, ami jó 40 éve a legmagasabb szint.
Mivel a Ducati áremelése és a Superbike-világbajnokság motorjai számára az idei évtől engedélyezett maximális ár tökéletesen illeszkedik egymáshoz, sok ellenfél a bolognai gyártó, a FIM és a promóter Dorna közötti összeesküvést szimatolja.
A Ducati sportigazgatója, Paolo Ciabatti a SPEEDWEEK.com-nak adott interjújában válaszolt ezekre a konspirációkra. „Mindenki tud a megélhetési költségek tíz százalékos emelkedéséről” – mondta az olasz. „Ez nem jelenti automatikusan azt, hogy egy kerékpár, amely korábban 40 000 euróba került, most 44 000 euróba kerül, így több pénzt keresünk. Az áremelkedés inkább a beszállító vállalataink és az energia megnövekedett költségeihez kapcsolódik.”
Jelenleg csak a Ducati profitál a megemelt költségplafonból, mivel a V4R messze a legdrágább alapmotor a Superbike-világbajnokságban, és mindig is a megengedett határon volt.
„Számomra alapvetően az infláció figyelembevételének van értelme, amikor a költségplafonról van szó” – hangsúlyozta Ciabatti. „Csak idő kérdése, hogy a jelenlegi infláció mellett a többi gyártó is emelni fogja a motorjai árát.”