back to top
2024. november 24. 11:13
KezdőlapMotoGPCrutchlow meglepő kulisszatitkokat árult el a 2023-as Yamaháról

Crutchlow meglepő kulisszatitkokat árult el a 2023-as Yamaháról

A Yamaha vakon bízik Cal Crutchlow-ban. A brit versenyző 2021 óta dolgozik tesztpilótaként az iwatai székhelyű csapatnál, amikor is elfogadta Lin Jarvis ajánlatát, hogy átvegye a Yamaha tesztcsapatán belül a korábban Jorge Lorenzo által betöltött pozíciót.

A gyárhoz való érkezése óta Cal abszolút elkötelezettséget mutat, legyen szó akár arról, hogy a világot járja és részt vegyen privát teszteken, akár arról, hogy helyettesítsen egy pilótát.

Amellett, hogy a tavalyi évben hat versenyen indult, Crutchlow keményen dolgozott 2022-ben, hogy hatékony fejlesztést keressen a 2023-as YZR-M1-en; úgy tűnik, hogy az Iwata mérnökei megtartották a szavukat, és az új motornak megadták azt a hiányzó lóerőt, amire a versenyzői 2022 folyamán panaszkodtak.

„A Yamaha rengeteg tesztelendő dolgot adott nekem.”– mondja Cal a 2022-es év során végzett munkájáról.

„Hihetetlen a különbség aközött, amikor velük kezdtem, és a mostani között. Minden tesztre 27 alkalmazottat visznek, ez hatalmas erőfeszítés, és ez nagyszerű. Élvezem ezt a munkát, és a tesztcsapat egyre jobban és jobban végzi ezt.”

A brit szerint gyára agresszívebbé vált az M1 fejlesztését illetően, és elárulta, hogy Lin Jarvis és Meregalli most már sokkal jobban irányítja a dolgokat, amit jónak tart, és ami erősíti az Európa és Japán közötti hidat, amelyet az elmúlt években nagyon elhanyagoltak.

Arra a kérdésre, hogy Fabio Quartararo képes lett volna-e megvédeni az idei MotoGP-koronát, ha a 2023-as motorral versenyzett volna, Crutchlow úgy véli, hogy erre nehéz válaszolni, és meg is magyarázza, hogy miért:

„Egyértelmű, hogy az új motorral sokkal nagyobb a végsebességünk, de ezzel együtt új problémák is jönnek.” 

Crutchlow egyrészt az új motorral nem titkolja, hogy mostantól a motor nagyobb sebességgel érkezik az egyenesek végére, és versenyképesebb lesz, mert Fabiót nem fogják olyan könnyen megelőzni, és meg van győződve arról, hogy az új motor -az olasz Luca Marmorini irányításával fejlesztett-, meg fog felelni a gyári versenyzők elvárásainak.

„Azt hiszem, tudom, hogy milyen irányba kell mennünk, és ezt a Yamahának is elmagyaráztam. Úgy gondolom, hogy a 2022-es motor nagyon agresszív volt, és ezért szenvedtünk. A gumi túlságosan csúszott, és nem gyorsultunk ki a kanyarból, ezen is javítanunk kell. Az utolsó néhány versenyen más motorok ellen versenyezve jobban megértettük a problémát, mert pontosan láttuk, hol erősebbek a többiek, és ezt az információt vissza is tudtuk adni.” – részletezte a brit.