Fabio Quartararo szezonjának meghatározása korántsem egyszerű. Elveszítette a világbajnoki címért folytatott küzdelmet, de nem az ambíciója hiánya miatt.
Igen, hihetetlenül ambiciózus fickónak tartja magát, akár Playstation-t játszik, akár kártyázik, de a 2022-es szezonban mindössze ennyire futotta. A Yamaha bokszában a francia az egyetlen, aki mégis igyekezett kihozni a legtöbbet a Yamahából. Sem csapattársa, Franco Morbidelli, sem az RNF Team duója nem tudta megközelíteni az eredményeit.
Eddig a francia volt az egyetlen versenyképes Yamaha-pilóta. Hasonló a helyzet, mint Marc Márquez esetében. Elmondható, hogy ugyanaz történik Quartararóval és a Yamahával?
„Ha egyszer hatszoros MotoGP-világbajnok leszek, mint Marc a Hondával, akkor ezzel együtt tudok élni.” – jegyezte meg Quartararo nevetve.
Komolyra fordítva a szót, úgy véli, hogy nehéz a helyzete, de az összes többi versenyzőnek problémái vannak. Ennek ellenére jó motornak tartja az M1-et. Egyszerűen hiányzik belőle a gyorsulás és a teljesítmény. Hozzátette, hogy igyekszik folyamatosan nyomást gyakorolni a japán mérnökökre, mert ha ezt a gyengeséget ki tudják küszöbölni, akkor minden hétvégén esélyük lesz a győzelemért harcolni. Jelenleg általában nem ez a helyzet szerinte.
A motor jelenlegi helyzete az, hogy a Ducati árnyékában van:
„Néhány évvel ezelőtt még egyértelműen előnyünk volt a kanyarokban, de ez már nem így van. A Ducati és más gyártók majdnem ugyanolyan erősek ezen a területen. A Yamahának hiányzott a végsebesség, de a Ducati sokkal erősebb lett féktávokon és a kanyarokban, így már nem igazán vagyunk előnyben. Továbbra is reménykedem abban, hogy a Yamaha hamarosan nagy előrelépést tesz, és még gyorsabbak lehetünk.”
Felreppentek olyan pletykák is, melyek szerint 2024-ben Rossi Mooney VR46 csapata veheti át az RNF helyét Iwata szatellitcsapataként, amire Fabio elárulta:
„Nem ismerem a Yamaha pontos terveit 2023-ra, de számomra teljesen rendben van, hogy jövőre csak két motorunk lesz.”