2024. április 20. 12:48
KezdőlapHírekBaleset és komoly büntetés is hátráltatta Rossit, de így is dobogóval kezdte...

Baleset és komoly büntetés is hátráltatta Rossit, de így is dobogóval kezdte az évet

A 2023-as  DUBAI versenyen a HAAS RT egy akciódús első négy órát követően minimális előnnyel vezetett a 2022-es győztes Team WRT előtt. A kilencszeres MotoGP-világbajnok, Valentino Rossi is a mezőny tagja volt. Lássuk, hogyan birkózott meg az olasz a számára új kihívással.

A BMW M4 GT3 Valentino Rossival a fedélzetén a 8. helyről kezdte a versenyt (#46, Timothy Whale / Valentino Rossi / Sean Gelael / Max Hesse / Maxime Martin). A csapat már 2,5 óra után bajba került, miután a hatos kanyarban megcsúszott egy olajfolton. Tim Whale ült ekkor a volánnál. Az autó és a sofőr is sértetlenül megúszta az esetet, így zökkenőmentesen folytatódhatott tovább a futam számukra. Az esetet követően Hesse gurult ki a pályára a BMW-vel.

Rossi nem volt elégedett saját szereplésével, mégis teljesült a vágya a dubaji időmérőn

A pole pozíciót megszerző Al Manar Racing by HRT (#777, Luca Stolz / Fabian Schiller / Axcil Jefferies / Martin Konrad) és az Abu Dhabi Racing by HRT (#4, Hubert Haupt / Khaled Al Qubaisi / Sébastien Baud / Jules Gounon) az első körök során az üldöző Team WRT minden erőfeszítése ellenére is megőrizte pozícióját. A tankolásnál elvesztegetett idő azonban azt jelentette, hogy a Haupt Racing Team által vezetett Mercedes-AMG GT3-asok az élmezőnytől a 6., illetve a 9. helyre estek vissza.

Miután az első Code 60 figyelmeztető időszak alatt a pályapozíciót előnyben részesítette a tankolással szemben, a Tresor Attempto Racing Audi R8 LMS GT3 EVO II (#99, Alex Arkin Aka / Finlay Hutchison / Andrey Mukovoz / Dylan Pereira) az első két óra nagy részében vezetett, de majd mezőny végére esett vissza, miután hajtáslánc-problémák miatt megállni kényszerült a pályán.

Hasonlóképpen, a European GT Trophy regnáló győztese, a Phoenix Racing (#1, Michael Doppelmayr / Pierre Kaffer / Elia Erhart / Christer Jöns) a 15. helyről a Top 10-be küzdötte fel magát, de több mint 25 percet vesztett a bokszban, amikor a Rossiéknál is fellépő olajfolt-probléma miatt kiállásra kényszerült.

A versenyt hibátlanul kezdő Porsche 911 GT3 Cup közül az egyik (#932, Michael Blanchemain / Franck Leherpeur / Stephane Adler / Jérôme Da Costa) beleszaladt gumikordonba az ötös kanyarban. Hihetetlen módon, az elöl és hátul is jelentős sérülések ellenére a Porsche vissza tudott túrázni a bokszba, viszont még 3 óra elteltével sem került elő onnan. Szerencsére a GT3-AM osztály jelenlegi vezető CP Racing (#85, Charles Putman / Charles Espenlaub / Joe Foster / Philip Quaife / Shane Lewis) valahogy ki tudta kerülni a bajba jutott Porschét.

A sorozat újonca, a 7TSIX (#76, James Cottingham / Andrew Gilbert / Fran Rueda / Matúš Výboh) a nyitó szakaszon az élen haladt a GT3-AM-ben, csakhogy a bokszban időt vesztett egy lengéscsillapító-probléma miatt. A mezőny egyetlen McLaren 720S GT3-asa a kevésbé biztató 29. helyen állt.

A KTM X-BOW GTX (#714, Daniel Drexel / Leo Pichler / Kris Rosenberger / Bob Bau / Ernst Kirchmayr) a kezdetektől fogva uralta a GTX-osztályt, és három körös előnyben haladt a két Vortex V8-as nevezéssel szemben.

A Wolf-Power Racing #117-es Audi RS3 LMS TCR (Marcus Menden / Marlon Menden / Rob Huff / Peter Posavac) egy szerencsétlen kvalifikációs eredmény után visszatért a TCR élére, és ezt az előnyt az első négy órában végig megtartotta. A negyedik óra letelte előtti bokszkiállás azt jelentette, hogy az AC Motorsport Audi RS3 LMS (#188, Stéphane Perrin / Yannick Mettler / Miklas Born / Sam Dejonghe) a mezőny élére került. A Wolf-Power második autója (#121, Jasmin Preisig / Ivars Vallers / Calle Bergman / Andreas Höfler) nagyszerűen haladt, miután egy elektromos probléma miatt a legközelebbi rivális, a 700 Miles (#106, Thierry Chkondali / Marc Girard / Michel Sallenbach / Jordan Mougenot / Fabian Duffieux) Volkswagen Golf GTi-je korán késett.

A BMW M4 GT3 volánja mögött a 7. óra végén már Valentino Rossi ült. Az olasznak nem volt könnyű dolga, majdnem megpördült ő is az autóval.

Ekkor a belga csapat a 3. helyen haladt. Az utolsó etapra fordulva a #91-es Herberth állt az élen, mögötte több mint 10 másodperces különbséggel érkezett a 7-es rajtszámú WRT. Rossiék csapata balesetet okozott, így a 18. órában 30 másodperces büntetéssel sújtották őket. Rajtuk kívül csak két másik csapat részesült ilyen megrovásban.

A BMW a dobogó legalsó fokán rótta a köröket. Rossi 2 órával a futam vége előtt átadta a stafétabotot Galaelnek.

Végül az eredmény nem változott. Rossi azonban nem volt rest, igyekezett kihasználni a debütálást, így még egy pár körre visszaült a volán mögé. A győztes Herberth 621 kört tett meg, míg a kilencszeres világbajnok által erősített csapat 619-et. Hátrányuk 4:25:889 volt a 91-es rajtszámú autóval szemben.