Suzuki távozása elég sok előre nem látható mellékhatást hagyott maga után, főként a humán erőforrás tekintetében. A Team Suzuki Ecstar technikai személyzetének túlnyomó többsége az utcára került, fizetés nélkül, és anélkül, hogy a japán gyár fizetőképes megoldást adott volna nekik ebben a tekintetben. Ez még a versenyzőkkel is megtörtént, akiknek sietve kellett új csapat után nézniük.
Mind Rins, mind Mir Hondával versenyez majd idén. Nem ők lesznek az egyetlenek azonban, akik ezen csapatot fogják képviselni 2023-tól. A paddockon belüli különböző pletykák arra utalnak, hogy a Honda márka jelentős szerződést köt a Suzukival. A neve Ken Kawauchi, a Suzuki korábbi technikai vezetője, akinek munkája állítólag Honda csapatot erősítené.
Kawauchi a Suzuki egyik legtekintélyesebb embere volt. A japán először Davide Brivio, majd 2022-ben Livio Suppo mellett dolgozott, és ő volt a kulcsembere az Európa és Japán közötti gyümölcsöző kapcsolatnak a Suzukin belül.
Az ő feladata az volt, hogy optimalizálja a kapcsolatokat, és olyan egyensúlyt találjon, amely a pályán is megvalósul. Most úgy tűnik, hogy a Honda talán ugyanezt a feladatot adta neki, csak a saját felségterületükön. Az elképzelés az lenne, hogy belső kapcsolatot teremtsen a csapat és a gyár, Japán és Európa között, és ő jól ismeri ezt a szerepet.
Az egyik személy, aki ezt az elméletet támogatta, a veterán újságíró David Emmett. Néhány nappal ezelőtt a közösségi médiában a következőket írta:
„Hiteles pletykákat hallok arról, hogy a Suzuki technikai főnöke a Hondához csatlakozott, de a HRC-től nincs megerősítés. A Suzuki technikai személyzetét felszívják. Tom O’Kane csatlakozott a Yamahához, ami nagy lépés számukra.”
O’Kane szintén a Suzuki egyik legelismertebb mérnöke volt, olyannyira, hogy a „Mérnökguru” becenevet kapta.
Úgy tűnik, hogy a japán gyárakban egy közös paradigma áll fenn, amelyet az európai márkák esetleges mentalitásváltása rázott meg. Ezt bizonyítja a Ducati, az Aprilia és a KTM munkamódszere, ami az eredményeikben is tükröződik, és ami megviseli a Hondát és a Yamahát.
Már több hang is megszólalt, akik nemcsak panaszkodtak, hanem tanácsot is adtak a Hondának és a Yamahának, hogy változtassanak a nagyon konzervatív és japán mentalitásukon, figyeljenek jobban és legyenek nyitottak a változásokra, ahogyan az európai gyárak teszik. Az egyik legutóbbi Davide Brivio volt, aki korábban a Suzukinál dolgozott.