2024. február 22. 03:17
KezdőlapMotoGPVajon mennyit ér a világbajnoki segítség? – újabb gyári MotoGP-csapat mutatta be...

Vajon mennyit ér a világbajnoki segítség? – újabb gyári MotoGP-csapat mutatta be idei külsejét

A KTM MotoGP-istállója harmadik gyári csapatként leleplezte motorjának idei festését. Az osztrák alakulat több szempontból is világbajnoki segítséget kap annak érdekében, hogy minél közelebb kerüljön a közvetlen élmezőnyhöz.

A héten a harmadik, összességében pedig az ötödik csapat leplezte le idei külsejét a MotoGP-ben. Azok után, hogy a Yamaha és a Ducati már megtette ezt, most egy újabb gyári alakulat, a Red Bull KTM következett a sorban. Az osztrák istálló csütörtökön délelőtt mutatta be motorjának, az RC16-osnak az idei festését egy ceremónia keretében.

MotoGP, Red Bull KTM, 2023
Fotó: Philip Platzer / Red Bull Content Pool

A KTM papíron nagy célokat tűzhetne ki maga elé, hiszen tavaly a második helyezést érték el a csapatok közötti összevetésben, ám a kép kissé csalóka. Mindez ugyanis annak köszönhető, hogy amíg a gyári Yamahánál, az Apriliánál és a Gresininél is nagy volt a különbség csapaton belül, addig náluk a gyengébben szereplő versenyző sem teljesített rosszul, és így egy hatodik és egy tizedik hely is elég volt az egyéni összetettben ahhoz, hogy közvetlenül a gyári Ducati mögött végezzenek.

Ugyanakkor hiába a körülmények, attól még tény, hogy a KTM története legjobb eredményét érte el a királykategóriában, legyen szó akár a helyezésről, akár a pontszámról. Ez utóbbi még akkor is igaz, ha az összehasonlítás során a futamok számát is figyelembe vesszük. A csapat, illetve a gyártó azonban nem elégszik meg a két futamgyőzelemmel és a 337 egységgel, hanem javulás a cél.

Ennek egyik eszköze, hogy a Forma-1-ben tavaly egyéni és konstruktőri világbajnoki címet szerző Red Bull segítségét veszik igénybe. A KTM a mostanában a kétkerekűek között is egyre nagyobb szerepet kapó aerodinamika terén jelentősen elmaradt a két olasz gyártótól, és ennek javításán most az F1-es részleg szakembereivel együttműködve dolgoznak. Persze azonnali látványos javulásra nem érdemes számítani: Pit Beirer, az osztrákok motorsport-igazgatója nemrég leszögezte, hogy ez egyértelműen hosszú távú projekt.

Világbajnok F1-es csapat repítené az élre a MotoGP gyártóját

Bár ennél alighanem kevésbé jelentős, de bizonyos értelemben pilótafronton is kaphatnak világbajnoki segítséget. Na nem azért, mert egy korábbi végső győztest igazoltak, de az Apriliához távozó Miguel Oliveira helyére érkező Jack Miller a Ducati gyári alakulatánál töltötte az elmúlt két évet. Ennélfogva testközelből láthatta annak az útnak az utolsó állomásait, amelynek végén mindhárom tabellán sikerült diadalmaskodni.

A másik motort továbbra is Brad Binder fogja vezetni. Bár Oliveirával ellentétben ő egyetlen futamot sem nyert, ami a MotoGP-ben először esett meg vele, ezúttal többször is megtapasztalhatta, hogy milyen a dobogó másik részén állni. Három második helyének köszönhetően pedig tavalyi csapattársát legyőzve megismételte összetettbeli hatodik helyét, de a pontszámát figyelembe véve ez volt a legjobb eddigi legjobb szereplése a királykategóriában.