back to top
2024. november 21. 23:13
KezdőlapSuperbikeAz ex-MotoGP versenyző egy megvadult bikához hasonlította Ducatiját

Az ex-MotoGP versenyző egy megvadult bikához hasonlította Ducatiját

A Superbike-világbajnokság kétnapos tesztjén, Jerezben Danilo Petrucci stabil teljesítményt nyújtott a Barni Racing Ducati V4R motorjával. Az olasz azonban még nem barátkozott meg a motorkerékpárral.

Danilo Petrucci a 2023-as Superbike-világbajnokság legtapasztaltabb újonca. Az egykori MotoGP-pilótának a Barni Racingnél gyári felszerelés áll a rendelkezésére. A MotoAmericából is ismeri a motorkerékpárt, de ott Dunlop gumikkal versenyzett.

A héten zajlott teszten összességében a 8. helyen végzett, ami erős kezdés az olasz részéről a világbajnoki mezőnyben. A tavalyi győztes trió ismét összeállni látszik, hiszen a teszt Razgatlıoğlu – Rea – Bautista sorrendben ért véget az élen.

Mindazonáltal Petrucci minden, csak nem elégedett. „Elégedett vagyok a versenytempóval, minden egyes körrel sikerült egy kicsit javulnom. Az ok, amiért nem vagyok teljesen elégedett, az az új gumikkal való érzés” – magyarázta a Ducati versenyzője a SPEEDWEEK.com-nak. „Még mindig nem értem, hogyan tudom a legtöbbet kihozni a motorból ezzel. Amikor nyomom, az idők nem lesznek jobbak, sőt, inkább rosszabbak. Ha lazán veszem, akkor jobban megy. Kísérleteztünk egy kicsit a beállításokkal, és kipróbáltunk különböző dolgokat, de semmitől nem lettem okosabb. Normális esetben egy új gumi jobb teljesítményt kell, hogy lehetővé tegyen, de nálam ez csak négy-öt kör után következett be.”

Petrucci a leggyorsabb körét a kvalifikációs gumival érte el. „De ez csak 0,2 másodpercet adott nekem. Az SC0-val 1:39,5 percet, az SCQ-val pedig 1:39,3 percet motoroztam – ráadásul nagy kockázatot vállalva. Olyan érzés volt, mintha egy bikát ülnék meg! Valószínűleg azért, mert jó régóta nem használtam kvalifikációs gumit. Azt hiszem, 2009-ben az olasz sorozatban”mondta Petrucci. „Még sokat kell javítanunk a beállításokon, mert a Ducati folyamatosan meglep. Néha szeretnék valamit csinálni a motorral a fékezésnél, de egyszerűen nem engedi. Vagy a kigyorsításnál, amikor a motor megcsúszik, mert gondjaink vannak a tapadással. Még mindig túl sokat kell küzdenem a V4R-rel. Jelenleg még mindig nem bízom eléggé a motorban.”

A küzdelem a kezén is meglátszik: