Még a legnagyobbaknak sem jön mindig össze. Jorge Martínez őszintén mesélt arról, miért hagyott fel a MotoGP-ben való szerepléssel, és összpontosít kizárólag a két kisebb kategóriára.
A spanyol csapattulajdonos az elmúlt években elvesztett néhány ismert szponzort. Ilyen volt például a malajziai Drive M7 energiaital-gyártó vagy a katari SAMA Global befektetési cég, amely a 2019. márciusi dohai GP-n öt évre szóló szerződéssel mutatkozott be, ám pénzügyi téren nem teljesítette kötelezettségeit.
Aspar Martínez így emlékszik vissza:
„Említett szponzorral 5 évre állapodtunk meg, de egy év után borult minden. Ez az incidens pedig komoly pénzügyi gondokat okozott a csapatomnál.”
A Drive M7 2014-ben hároméves szerződést kötött, de már egy év után, két héttel a szezon kezdete előtt visszalépett.
„Egy évig fizettek, aztán semmi. Továbbra is próbálom rendezni a helyzetet, ezért kértem meg az ügyvédemet, hogy jöjjön el a Maláj Nagydíjra.”
Azóta Martínez szinte versenyről versenyre váltogatta a két kisebb kategória csapatainak szponzorait, míg a MotoE-ben végül az Open Bank lett a befutó.
Természetesen pozitív csalódások is érték már a spanyol csapatfőnököt ezen a téren:
„A Gaviota már 15 éve támogat.” – jegyezte meg Aspar a SPEEDWEEK.com-nak adott interjújában. „Most további két évre írtak alá. A Solunion és sok más hűséges szponzorom is van, például az Inde és a Valresa. Viszont a költségvetés drasztikusan változott a korábbi évekhez képest. A múltban a nagyvállalatok hajlandóak voltak 4-5 millió eurót költeni főszponzorként; ezek az idők már elmúltak.”
Az Aspar csapatokat évekig a Bank Bancaja is támogatta. Ezt a pénzintézetet azonban felvásárolta a La Caixa bankcsoport, amely ma az első számú bank Spanyolországban.
A 2018-as szezonban Jorge Martínez anyagi okokra hivatkozva elhagyta a MotoGP-t. Abban az időben arról számoltak be, hogy 3 millió eurós adósságot halmozott fel. Ám ez sem felelt meg teljesen a valóságnak.
„Több volt, de időközben minden adósságot törlesztettünk. Mióta 2018 végén pontot tettem a MotoGP-projekt végére, azóta minden jobb irányba változott. Most a GASGAS-szal a Moto3-as és Moto2-es géposztályokra koncentrálunk, és fiatal versenyzőket nevelünk.”
2023-ban Martínez a Moto3-ban David Alonsóval és Ryusei Yamanakával, a Moto2-ben a világbajnoki hatodik helyezett Jake Dixonnal és a Moto3-ból világbajnokként érkező Izan Guevarával versenyez majd.