2024. április 23. 18:20
KezdőlapMotoGPAz ellenfelek teljesen lemásolták a Ducati motorját, véli annak tesztpilótája

Az ellenfelek teljesen lemásolták a Ducati motorját, véli annak tesztpilótája

Michele Pirro úgy véli, a riválisok lemásolták a Ducati motorját a sepangi shakedownra. Az olasz gyártó tesztpilótája éppen ezért a tavalyinál is szorosabb küzdelemre számít, de hozzátette, még ők sem játszottak ki mindent.

Vasárnaptól keddig rendezték az idei MotoGP-szezon első hivatalos eseményét, a seoangi shakedownt. A legjobb időt a Ducati futotta Michele Pirro révén, aki egyedüliként ment be 2 perc alá a malajziai aszfaltcsíkon. Ennél viszont jóval fontosabb, hogy kipróbálhatták az új alkatrészeket, amelyeket erre az idényre terveztek, legalábbis azoknak egy részét.

A Ducati duplán élre állt az eddigi legfontosabb napon Sepangban

Az előző két napot azonban erősen befolyásolta az eső, ami nyilvánvalóan mindenkit hátráltatott. Éppen ezért a gyári csapatok és az idény egyetlen újoncát, Augusto Fernándezt foglalkoztató Tech3 még annyira sem a köridőt célozták meg, mint később. Éppen ezért nem is derült ki igazán a motorok nyers tempója, így a Ducati tesztpilótája ezen a téren még nem tudott információval szolgálni az állandó versenyzőknek, Francesco Bagnaiának és Enea Bastianininek.

Igen, írtunk egymásnak – válaszolta az erre vonatkozó kérdésre a GPone.com-nak adott interjújában Michele Pirro még a második nap után. – Mondtam nekik, hogy nyugodjanak meg, mert a teljesítménnyel kapcsolatban még nem dolgoztunk. Még nem mindenhol végeztük el az összevetéseket, mert ebben az időjárásban inkább megbízhatósági teszteket csináltunk. Megpróbáltuk megérteni néhány új dolog [működését], és beletenni a kilométereket az új alkatrészekbe, de ezeket akkor kell kipróbálni, ha az ember nyomhatja.”

A 2022-es idényben egyértelműen a Ducati rendelkezett a legjobb motorral, elsősorban az aerodinamika terén mutatott fölényüknek köszönhetően. A riválisoknak így adott volt a feladat: az idei évre utol kell érni, vagy legalábbis minél jobban megközelíteni a bolognaiakat. Pirro úgy véli, ezt úgy oldották meg, hogy lényegében ugyanolyan motort építettek, de hozzátette, ők sem mutattak meg mindent.

Nehéz elkerülni a mellébeszélést, hogy ne legyünk biztosak abban, hogy amit érzünk, az tényleg jobb vagy tényleg rosszabb, mert mindenképpen jó alapokról indulunk – magyarázta. – A legjobban az lepett meg, hogy gyakorlatilag teljesen lemásoltak minket. Számos [új] aerodinamikai megoldással érkeztek meg, úgyhogy biztosan kemény lesz a világbajnokság. Azonban nem játszottuk ki az összes kártyánkat, máskülönben mire az első futam jönne, már lemásolnának minket.”

MotoGP, Michele Pirro, Ducati, Sepang shakedown 2. nap
Pirro a tavalyinál is szorosabb idényre számít (Fotó: MotoGP Media)

Persze ez nem jelenti azt, hogy a Ducati ne készült volna fejlesztésekkel a shakedownra, többek között új burkolattal, valamint szárnyelemekkel álltak elő. Ugyanakkor semmit nem akarnak elkapkodni, már csak azért sem, mert idén vélhetően minden korábbinál fontosabb lesz az, hogy hosszú távon is jól tudjon működni a motor.

Nincsenek látható dolgok, többek között azért sem, mert még a szezon során is lehet fejlődni – mondta Pirro a fejlesztésekről. – A burkolatot még mindig van lehetőség [fejleszteni]. Biztosak akarunk lenni [a dolgunkban], mivel kemény világbajnokságnak nézünk elébe, és szombaton is lesz futam, szóval inkább arra akarunk koncentrálni, hogy megtaláljuk a módját, hogyan legyünk hatékonyak fél versenytávnál. Ennek a tesztelése érdekes, mert a szombatok is kulcsfontosságúak lesznek.”

Bár tavaly az egyéni világbajnokságban egészen a végéig nagy volt a csata, a csapatok közötti pontversenyt viszonylag simán húzta be a Ducati, a gyártóknál pedig már öt fordulóval a vége előtt bebiztosította az elsőségét. Pirro arra számít, hogy a többiek fejlődni fognak, így 2023-ban még nehezebb dolguk lesz, mint az előző idényben.

Az ember soha nem éri el a tökéletességet a versenyzés során – fogalmazott. – Amikor nyer, akkor is találnia kell valamit, amiben fejlődhet, mert mások sem tétlenkednek. Ez nem egy könnyű sportág, kihívást jelent. Szerintem még keményebb év lesz, mint a tavalyi, mert a Honda fejlődött, [Marc] Márquez pedig visszatér [az élmezőnybe]. A Yamaha előre fog lépni, a KTM-nél pedig vannak olyan pilóták, illetve technikusok, akik jól ismerik a motorunkat. Az Aprilia szintén nagyot ugrott előre az aerodinamika terén, szóval még nagyobb elégedettségre ad okot, ha ismét megnyerjük a világbajnokságot.”