Álex Márquez a kilencedik legjobb időt érte el a sepangi teszten, mellyel még többszörös világbajnok testvérét is maga mögé utasította. A fiatal spanyol nagyon izgatott, örül a csapatváltásnak és mindenekelőtt nagyra értékeli azt a fogadtatást, melyet a Ducatitól kapott.
„Elégedett vagyok a tesztünkkel. Lépésről lépésre haladtunk és ez lehetővé tette, hogy javítsak a leggyorsabb körömön és a tempómon is. A csapat nagyszerű munkát végzett, és most már világos elképzeléseim vannak. Tudom, hol vagyok erős a Ducatival, hol szenvedek a legjobban, és hol kell javulnom.”
„A fékezés az, ami a legnagyobb problémát jelenti számomra jelenleg. A motor hátulja túl gyakran elemelkedik, így próbálom kevésbé terhelni az elejét.” – idézi a spanyolt a Todocircuito.com.
Malajziában a teszt során minden csapat felszerelte az új LDL szenzorokat, amelyek valós időben mérik a guminyomást. A Michelin biztonsági okokból azt ajánlja, hogy a versenyzők soha ne menjenek 1,9 bar alá, viszont ez sokak számára nem elégséges határérték, és bolyozás során problémákat okozhat, amikor a gumiabroncsok felmelegednek, és a nyomás 2,2 bar fölé emelkedik, ami tapadásvesztéshez vezet.
Az idén bevezetendő változtatásról kérdezve Álex Márquez azt mondta, hogy egyetért ezzel az új szabállyal a hátsó gumikra vonatkozóan, de elöl nincs sok értelme, mert ott nagyon kicsi a mozgástér a légnyomás növelésére és ez komoly balesetveszélyt jelent.
Álex Márquez az idei szezont teljesen új környezetben kezdi meg a Ducatinál. Természetesen erről is ejtett néhány szót:
„A Ducati-technikusok bejárnak a bokszunkba, és tanácsokkal és műszaki javaslatokkal segítenek nekünk. Nemcsak délutánonként, hanem ebédidőben is folyamatos az információcsere a gyárral. Különösen egy hozzám hasonló újonc számára értékes és hasznos ez a munkamentalitás. Nagyszerű, hogy Gigi Dall’Igna minden versenyzővel egyformán törődik”.
Végül a fiatalabbik Márquezt arról kérdezték, hogy hogyan látja testvére vívódását a nem túl versenyképes Hondával: „Remélem, nem cserélte le a zárat, mire hazaérek.” – mondta nevetve a spanyol, majd hozzátette: „Nagyon jól tudom, hogy a Honda megújította a személyzet egy részét, de a problémákat nem lehet egy ujjcsettintéssel megoldani.”