back to top
2024. november 22. 09:14
KezdőlapMotoGPElkerülhető az óriási botrány a MotoGP-ben? – közeledtek egymáshoz a felek

Elkerülhető az óriási botrány a MotoGP-ben? – közeledtek egymáshoz a felek

Carlo Pernat elárulta, a gyártók mutatnak némi hajlandóságot arra, hogy megegyezzenek a pilótákkal a sprintfutamokért járó bónusz ügyében. Enea Bastianini menedzsere a sepangi teszten látottakról is elmondta véleményét.

Az idei MotoGP-szezon kétségtelenül legnagyobb újítása a sprintfutam bevezetése lesz. Ennek lényege, hogy a mezőny tagjai szombaton is teljesítenek egy versenyt, amely a távot és a pontozást tekintve is körülbelül feleannyit ér, mint a vasárnapi futam. Ennek sokfajta következménye lehet mindenféle szempontból, de a pénzügyi részével nem számoltak, és most igyekeznek megegyezni a felek a botrány elkerülése érdekében.

Újabb figyelmeztetés: valakinek engednie kell, különben óriási botrány lesz a MotoGP-ben

A pilóták jelentős része ugyanis az új formátum bejelentésének időpontjánál hamarabb írta alá a jelenleg érvényben lévő szerződését. Most viszont azt követelik, hogy a sprint után is járjon bónusz, mégpedig feleannyi, mint a főfutamokért. A leghangosabban Carlo Pernat, Enea Bastianini menedzsere szólalt fel ennek érdekében, és korábban azt is belengette, hogy ha az idény harmadik futamáig nem lesz megegyezés, akkor hatalmas botrányt robbantanak ki. Most ismét megszólalt, és úgy tűnik, közelebb kerültek a megállapodáshoz.

Dolgozunk rajta, meglátjuk, hogyan alakul – nyilatkozta a Corsedimoto.com-nak. – Van némi hajlandóság a gyártók részéről. Vannak kérdések a bónuszokkal és a biztosítással kapcsolatban, sok mindent kell majd megvizsgálni. [Carmelo] Ezpeleta [a MotoGP kereskedelmi jogait birtokló Dorna vezérigazgatója – a szerk.] játssza a szerepét. Sokat köszönhetünk a Dornának, de ezt a döntést szerintem jobban ki kellett volna értékelni és meg kellett volna vitatni. A Ducati részéről van némi hajlandóság, úgyhogy szerintem meg fogunk egyezni.”

Az olasz sztármenedzser ezt követően a múlt heti malajziai tesztről is elmondta véleményét. Alighanem örömmel kísérte figyelemmel a három napot, hiszen nagyon úgy tűnik, hogy ügyfele a legjobb motorral rendelkezik. Az első ötben ugyanis négy, míg az első kilencben hét Ducati-versenyző végzett, és csak az Aprilia tudott valamennyire a közelükbe férkőzni.

Ismét a Ducati az élen, Rossi versenyzője a teszt legjobb idejével zárt, a Honda szenved

A Ducati mérlege nagyon jó, bebizonyosodott, hogy még mindig ez a legerősebb motor – jelentette ki. – Az új GP23-ast [Francesco] Bagnaia és Bastianini közé állítottuk be, és úgy tűnik, hogy az alap jó. Most kisebb fejlesztéseket fogunk végezni a portugáliai MotoGP-tesztre való tekintettel. A tavalyi motorok [szintén] jól mennek, lásd Luca Marini, Marco Bezzecchi, Álex Márquez és [Fabio] Di Giannantonio. Az Apriliát egy kicsit jobbnak látom [a tavalyinál], de még mindig nincs a Ducati szintjén. A Yamaha továbbra is küzd a gyorskörökkel, a KTM-től pedig többet vártam. Emellett a Honda nagy problémáit is látom, keményen kell dolgozniuk.”

Utóbbi helyzete valóban kétségbeejtőnek tűnik, és Marc Márquez, valamint Alberto Puig, a gyári istálló csapatfőnöke is kijelentette, hogy muszáj fejlődniük. Marc Márquez egyre jobb [állapotban] van, [de] a motor még mindig le van maradva – fogalmazott Pernat. – Még szárnyak nélkül is teszteltek, és megérkezett Kavaucsi Ken [a Honda új technikai vezetője – a szerk.], aki mindent látni akar. Egy hónap viszont nem elég a motor újjáépítésére, ehhez idő kell. Úgy látom, nagyon elfáradtak.”

A Ducatinál ennél sokkal biztatóbb a helyzet, és még a tavalyi, három világbajnoki címmel végződő szezonnál is sokkal jobb alapokról indulnak. Már Sepangban is jó dolgokat láttunk, Portimãóban pedig az aerodinamikai részleteken fog folytatódni a munka, nem az erőforráson – árulta el Pernat. – Tavaly voltak problémák az új motorral, úgy tűnik, idén sikerült megtalálni az egyensúlyt.”