Aleix Espargaró úgy véli, bár saját gyártója, az Aprilia is jó teljesítményt nyújtott a sepangi teszten, a Ducati egyenesen megrémisztette őt. A spanyol versenyző bízik benne, hogy a szezonnyitóra kicsit közelebb kerülnek riválisukhoz.
Aleix Espargaró, illetve az Aprilia volt a tavalyi MotoGP-szezon egyik nagy meglepetése. A spanyol versenyző megszerezte pályafutása első futamgyőzelmét, és még két fordulóval a vége előtt is volt matematikai esélye a világbajnoki címre. Azonban az idény közben jó teljesítményük miatt elvesztették a koncessziós jogokat, ám Massimo Rivola, a gyári istálló versenyigazgatója nem aggódik emiatt.
Nincs már meg az előny, mégsem aggódnak a tavalyi MotoGP-szezon meglepetéscsapatánál
A sepangi tesztek alapján teljes joggal, hiszen az Aprilia kifejezetten jól szerepelt Malajziában. Maverick Viñales a harmadik, míg Espargaró a hatodik pozícióban zárta az ebből a szempontból leginkább mérvadó harmadik napot. Utóbbi kijelentette, normál körülmények között nagyon optimista lenne, de most van valami, ami óvatosságra inti.
„Az új motor azonos szinten van az előzővel, sőt, azt merem mondani, hogy kicsit jobb is – nyilatkozta a Pecino GP nevű YouTube-csatornának. – Kényelmesen éreztem magam rajta. Talán egy másik évben izgatottabb lennék, de a tavalyi esztendő után, és figyelembe véve, hogy hol van a léc 2023-ban, óvatos akarok lenni, mert a Ducati tényleg halálra rémített. Ugyanakkor azt gondolom, hogy jó munkát végeztünk.”
A Ducati valóban rendkívül meggyőzően kezdett, és az is tény, hogy kizárólag az Aprilia tudta felvenni velük a versenyt: az első kilenc helyből előbbi hetet, utóbbi kettőt sajátított ki. Espargaró egyelőre nem akar messzemenő következtetéseket levonni, de azt ő is érzi, hogy a jelek szerint a Ducati lényegében minden téren kiemelkedik a mezőnyből.
„Nem tudom, hogy merjek-e és jó lenne-e most értékelni – folytatta. – Ez még csak az első teszt, és egy olyan pálya volt, amelyen [Jorge] Martín szárnyalt [a tavalyi] futamon, amíg nem bukott, túl gyorsan ment. [Francesco] Bagnaia és [Enea] Bastianini szintén. Szóval óvatosnak kell lenni, és meg kell várni Portimãót. Azonban ez a szint, amit mutattak… Már nem a gyorskörön, mert a harmadik nap délutánján eleredt az eső, amikor az új gumit tettem volna fel, és azt gondolom, hogy harcolhattam volna azért, hogy az elsők között zárjak. A három nap során mutatott tempójuk és a stabilitásuk jobb volt a miénknél, remélem, Portimãóban kicsit javítani tudunk ezen.”
Az Apriliának és persze a többi gyártónak már csak egyszer van lehetősége igazán kísérletezni, és megtalálni a legjobb irányt, hiszen március 11-én és 12-én Portugáliában tesztel a mezőny. Két héttel később pedig, ha nem is minden, de sok minden kiderül, hiszen március 24-től 26-ig rendezik a szezonnyitó Portugál Nagydíjat, amikor már mindenkinek meg kell mutatnia valós tudását.