2024. április 20. 12:02
KezdőlapMotoGPMarc Márquez visszavágyik az élmezőnybe, még akkor is, ha csapattársa elhódítja előle...

Marc Márquez visszavágyik az élmezőnybe, még akkor is, ha csapattársa elhódítja előle a vb-címet

Marc Márquez elismerte, hogy az utóbbi években hiányzott neki az a nyomás, ami akkor nehezedik rá, ha a MotoGP-futamokon az élmezőnyben halad.

A spanyolt 2020 eleje óta kar- és szemsérülések gyötrik, amelyek miatt az elmúlt három szezonban 23 futamot hagyott ki. Marc Márquez így is megszerezte a Honda egyetlen MotoGP-győzelmét ebben az időszakban, de ez messze elmarad a 2019-es évtől, amikor egy futam kivételével minden versenyen az első vagy második helyen végzett.

„Ha egy győztes mentalitásával rendelkezel, akkor mindig nyomás alá helyezed magad. Ez mindig segít egy kicsit többet kihozni magadból, különösen a kulcspillanatokban. Őszintén szólva az elmúlt években ez hiányzott nekem. Nyilvánvalóan még nem kezdtük el ezt a szezont, de idén is a világbajnoki címért indulunk. Meglátjuk, mi történik majd a futamok során, de ma már a bajnoki címről beszélünk, és jelen esetben mindegy, hogy azt én vagy Joan szerezzük meg.”

Marc Márquezt még csak ennyire sem méltatták ─ elmondta, mi volt a legfájdalmasabb számára a műtétet megelőzően

Joan Mir egyetért azzal, hogy a nyomás a teljesítmény kulcsfontosságú része, és olyasmi, amit a versenyzőknek előnyükre kell fordítani.

„A nyomás olyasvalami, amivel, ha versenyzel, együtt kell élned. Egyértelmű, hogy ha egy gyári Honda kaliberű csapatnál versenyzel, akkor ez még nagyobb. Tavaly nekem is hiányzott a nyomás pozitív értelemben. A probléma az volt, hogy belekerültem egy negatív spirálba, így állandóan azon járt az agyam, hogy a motoron mi nem működik jól. A nyomás mindig olyan dolog, amit meg kell próbálnod élvezni.”

A Hondának bőven van tennivalója 2023-ra, ez nem titok. Márquez a múlt havi sepangi teszten négy különböző RC213V-t tesztelt, amelyeket egy általa preferált verzióra szűkített le.

„A választott motor koncepciója eléggé hasonlít a tavalyihoz. Akkor az volt a probléma, hogy a kanyar kijáratánál sokat veszítettünk, és a kigyorsítás sem volt megfelelő. Mi versenyzők meg tudjuk mondani, mi a probléma, aztán a mérnökökön múlik, hogy a megoldást találjanak rá. Meggyőződésem, hogy ami Malajziában volt, az már a múlt, és igyekszünk előre tekinteni a portugál teszten, mert a Honda folyamatosan azon dolgozik, hogy minél versenyképesebb motort biztosítson nekünk a szezonra. Úgy vélem, ha jól dolgozunk, benne lehetünk az első ötben” – zárta gondolatat Márquez a Crash.net hasábjain.