2024. április 19. 10:41
KezdőlapMotoGPA Honda Marc Márquez tehetségére alapozná a sikert?

A Honda Marc Márquez tehetségére alapozná a sikert?

A Honda gyári versenyzői nem voltak különösebben lelkesek a MotoGP malajziai tesztje után. A Marc Márquez végül nem is próbálkozott gyors körrel, inkább a Ken Kawauchi által vezetett mérnökök számára folytatta az adatgyűjtést. Egyelőre úgy tűnik, hogy az RC213V-nek még nincs meg az a tempója, hogy győzelemre aspirálhasson.

A HRC négy versenyzője igyekezett elkerülni a „vészmadárkodást”, de nem titkolják, hogy a 2023-as motor nem sokat fejlődött a tavalyi versenygéphez képest. Marc Márquez arra panaszkodott, hogy legjobb körén 0,777 másodperc volt a lemaradása Luca Marini GP22-esével szemben. Új csapattársa, Joan Mir 0.895, az újonc Álex Rins 1.043, Takaaki Nakagami pedig több, mint másfél tizeddel maradt el az olasztól. Márquez több prototípust is kipróbált a sepangi teszt során, végül egy, a Valenciában tesztelt változathoz nagyon hasonló, azonos problémákkal és potenciállal rendelkező változatra koncentrált.

„Ez még nem az a motor, amire szükségem van a bajnokság megnyeréséhez” – hangsúlyozta a Repsol Honda többszörös bajnoka a Corsedimoto hasábjain. A malajziai pálya egyértelműen nem az erőssége, de ekkora lemaradásban még sosem volt a spanyol versenyző.

Rövid időn belül a Hondának nagyot kell lépnie előre, ha versenyben akar lenni a 2023-as világbajnoki címért. Ken Kawauchi nem tud csodát tenni, de Marc Márquez tehetsége mindenképpen döntő lehet.

Marc Márquez visszavágyik az élmezőnybe, még akkor is, ha csapattársa elhódítja előle a vb-címet

„Csináltunk egy sprintverseny-szimulációt. Összehasonlítottuk magunkat Marinivel, ő ugyanabban az időben végezte ugyanezt. A versenytempót tekintve 0,5 másodperccel lassabbak voltunk nála” – ismerte el Álex Rins.

A Honda bokszában sok időt töltöttek olyan elemek tesztelésével, amelyek valószínűleg a polcra kerülnek majd. A portugál MotoGP-teszten már az új RC-V alapjain kell majd dolgozni. Például a misanói teszten debütáltak a Hondán az oldalsó burkolatok. Ez egy konzervatívabb változat, mint az, amit Aprilia és a KTM alkalmaz, a teljes felület kisebbnek tűnik. Sepangban újra felbukkantak ezek a burkolatok.

A Marc Márquez által leselejtezett motorok egyike más alumínium lengőkarral rendelkezett. Egyértelmű volt, hogy ez nem egy Kalex, hanem egy, a korábban használtakhoz nagyon hasonló modell. Úgy tűnik, a Honda mérnökei még a régi időkből is megpróbáltak leporolni valamit. Az aerodinamikai szárnyak nélküli motorral való utolsó kiállás egyértelmű jele annak, hogy Ken Kawauchi a nulláról akart kezdeni, mielőtt a jövőre gondolna.