Eseménydús első napot zárt a Superbike-világbajnokság mezőnye Mandalikán, bukásokkal, jobb és rosszabb teljesítményekkel. Nem mindenki boldog a tapasztaltak alapján…
Véget ért a Superbike-világbajnokság indonéziai fordulójának nyitónapja. A Ducati még nem nyert versenyt a mandalikai aszfaltcsíkon, de ennek ellenére nagyon meggyőzően kezdték a hétvégét. A szabadedzések alatt még nem tréfálta meg az időjárás a versenyzőket, de a továbbiakra esőt jósolnak.
Indonesia, WE ARE BACK 🔥
Another weekend of racing is about to start in one of the most INCREDIBLE circuit of the calendar 😎
Apakah Anda siap? 💪 #IDNWorldSBK 🇮🇩 pic.twitter.com/hBRkkTmZbq
— WorldSBK (@WorldSBK) March 1, 2023
Erősen kezdett a Ducati, de ezúttal nem a regnáló bajnok végzett az első helyen. Csapattársa, Michael Ruben Rinaldi motorozta a legjobb időt pénteken 10-es kanyarban történt bukása ellenére. Álvaro Bautista az edzések során végig erős köridőket motorozott, de a bukást ő sem tudta elkerülni. Esése után Bautista visszament a pályára, és javított az idején, ami a spanyolnak a második helyre volt elég.
Early in FP2 @19Bautista crashes at Turn 1 👀#IDNWorldSBK 🇮🇩 pic.twitter.com/eCGkIxKdjP
— WorldSBK (@WorldSBK) March 3, 2023
A Yamaha eddig kiemelkedően teljesített az indonéz versenypályán, hiszen a tavalyi hétvégén Razgatlıoğlu triplázni tudott, illetve más gyártónak még sosem sikerült megszereznie a pole pozíciót Mandalikán. Toprak Razgatlıoğlunak akadtak gondjai a pénteki napon, elmondta, hogy nehezen fordul be a balos kanyarokba, ami azonban nem akadályozta meg abban, hogy a harmadik legjobb időt érje el.
A negyedik helyet Rea szerezte meg, ami nem tette boldoggá a hatszoros bajnokot. Az első szabadedzésen csupán az utolsó 17 percben gurult a pályára, megvárva, hogy az aszfaltcsík tisztuljon és felgumizódjon kicsit.
„Az első edzés katasztrófa volt, tönkretettük az első gumit. Csak az FP1 utolsó harmadában motoroztam. Az FP2-re kicsit megváltoztattuk a motor egyensúlyát, és könnyítettünk az elején, hogy kíméljük a gumit. Az első gumiabroncs döntő szerepet fog játszani a versenyeken. Ezen a téren javultunk, de még mindig az a helyzet, hogy a motorunk nem stabil elöl, ami nagyon megnehezíti a dolgunkat. Arra összpontosítunk, hogy meghosszabbítsuk az első gumi élettartamát.”
Rea arra számít, hogy szombaton jobb lesz a pálya. „Mindent megtettem, ami tőlem telik. Nem tudok varázsütésre jobb köröket menni. Javítanunk kell a motor beállításán, még akkor is, ha nagyjából a megfelelő pozícióban vagyunk. Gyorsnak érzem magam egy körön, de ez nem állandó, ami mindenképpen gondot jelenthet majd a futamon.”
Úgy tűnik a BMW jobban fog teljesíteni Mandalikán, mint amit láttunk tőlük Phillip Islanden. Van der Mark révén az első napon az ötödik pozícióban tudtak végezni, mindössze 0,010 másodperc választotta el a hollandot Rea-től. A Yamaha újonca, Remy Gardner erős edzéseket teljesített, ami a kombinált eredmények alapján a 6. pozícióig repítette. A top10-be Lowes, Locatelli, Bassani és Redding fértek be.
Mandalika – pénteki szabadedzések eredménye:
1 | M. RINALDI | Aruba.It Racing | Ducati | 1’32.468 | |
2 | A. BAUTISTA | Aruba.It Racing | Ducati | 1’32.497 | 0.029 |
3 | T. RAZGATLIOGLU | Pata Yamaha | Yamaha | 1’32.625 | 0.157 |
4 | J. REA | Kawasaki Racing | Kawasaki | 1’33.203 | 0.735 |
5 | M. VAN DER MARK | ROKiT BMW Motorrad | BMW | 1’33.213 | 0.745 |
6 | R. GARDNER | GYTR GRT Yamaha | Yamaha | 1’33.374 | 0.906 |
7 | A. LOWES | Kawasaki Racing | Kawasaki | 1’33.460 | 0.992 |
8 | A. LOCATELLI | Pata Yamaha | Yamaha | 1’33.545 | 1.077 |
9 | A. BASSANI | Motocorsa Racing | Ducati | 1’33.711 | 1.243 |
10 | S. REDDING | ROKiT BMW Motorrad | BMW | 1’33.745 | 1.277 |
11 | X. VIERGE | Team HRC | Honda | 1’33.793 | 1.325 |
12 | D. AEGERTER | GYTR GRT Yamaha | Yamaha | 1’33.837 | 1.369 |
13 | L. BAZ | Bonovo Action BMW | BMW | 1’33.843 | 1.375 |
14 | G. GERLOFF | Bonovo Action BMW | BMW | 1’34.119 | 1.651 |
15 | D. PETRUCCI | Barni Spark Racing | Ducati | 1’34.124 | 1.656 |
16 | R. OETTL | Goeleven | Ducati | 1’34.360 | 1.892 |
17 | I. LECUONA | Team HRC | Honda | 1’34.452 | 1.984 |
18 | L. BALDASSARRI | GMT94 Yamaha | Yamaha | 1’35.201 | 2.733 |
19 | H. SYAHRIN | MIE Racing | Honda | 1’36.031 | 3.563 |
20 | T. SYKES | Puccetti Racing | Kawasaki | 1’36.140 | 3.672 |
21 | O. KONIG | Orelac Racing | Kawasaki | 1’36.308 | 3.840 |
22 | E. GRANADO | MIE Racing | Honda | 1’36.373 | 3.905 |