back to top
2024. június 22. 10:54
KezdőlapMotoGPA korábbi világbajnok szenved, idén nem a végsebesség a Yamaha legnagyobb problémája

A korábbi világbajnok szenved, idén nem a végsebesség a Yamaha legnagyobb problémája

A Yamaha továbbra sem tartozik a legerősebb motorok közé az előszezoni teszteredmények alapján. A korábbi világbajnok elárulta, hogy jelenleg nem a végsebesség a legnagyobb problémájuk.

Új gumikon szenved a Yamaha M1-ese, ami nagy fejtörést okoz Fabio Quartararónak. Ennek a problémának a súlyát mi sem mondja el jobban, mint hogy szombaton a francia pilóta alig gondolt a végsebességére, ami az elmúlt években az M1 legnagyobb gondját jelentette.

A világbajnok a teszt utolsó órájában robbantott, a Hondák továbbra sem találják a kiutat a gödörből

A 24 éves versenyző a portimãói teszt első napján a 8. helyen végzett, majdnem 1 másodperccel lemaradva a legjobb időt motorozó Francesco Bagnaia mögött. Nyilatkozata alapján nem elégedett a gyakorlás alatt tapasztaltakkal.

A portugál aszfaltcsíkon Francesco Bagnaia 1:38.725-ös idővel érte el a legjobb köridőt 2021-ben az időmérő edzésen.

„Jelenleg nagyobb problémáink vannak, mint a végsebesség. Az utolsó pillanatban feltettünk egy lágy abroncsot. Kicsit jobb volt, de 39,6-os időt mentem, tavaly pedig az egész hétvégi esős időjárás után a harmadik köröm a közepes gumival 39,4-es volt. A tavalyi versenyen minden időnk ’39-es volt, de ma csak egy ’39-est mentünk a közepes gumival, és Marc mögött voltam, teljesen a határon.”

Quartararo nem érti, mi okozza a gondot az új gumikon. „Nem csak a fékezésnél van gond, hanem a kanyarsebesség, a stabilitás, a kanyarokból való kilépésnél. Általában a múltban amikor új gumit használtam, mindenhol gyorsabb voltam. Szóval ezt nehéz megérteni. De az is nehéz, ahogy a motor rázkódik és sok más is. A probléma nem csak a kvalifikációval van, egy új gumival a versenyen is gond lehet. Aggódom a sprintversenyek miatt, mert ha megnézzük magunkat az élmezőnyhöz képest, amikor ők új gumit tesznek fel, és amikor mi, akkor fél másodperccel lassabbak vagyunk. Aztán a 15. körtől a 25. körig 1-2 tizeddel vagyunk lassabbak. De a legnagyobb különbség az új abroncsokon van, és ez még nagyobb az időmérésen.”

Quartararo bízik abban, hogy a japán márkánál találnak megoldást a teszt második napján, amely az utolsó főpróba a két hét múlva kezdődő szezon előtt.

„Remélhetőleg holnapra meglesz a megoldás. De most még nem érzem magam készen az első versenyre, és nem érzem jól magam a motoron, ezért azt hiszem, ma először nem figyeltem a végsebességet.”

Quartararo szombaton egy nagyobb szárnyat is kipróbált, vasárnapra pedig új aero-elemek tesztelése is tervben van. „Holnap kipróbálunk még egy szettet és ennyi. De ma nem sok mindent teszteltünk. Csak azt igyekeztünk kitalálni, hogy találunk-e jó alapot a motorunknak. Még nem találtuk meg, de inkább a beállításon kell dolgoznunk, mint az új dolgokon.”