A Ducati versenyfőnöke, Gigi Dall’Igna már korán tudta, hogy a motorozás aerodinamikájában sok a kihasználatlan lehetőség.
A Ducati Corse vezérigazgatójaként Gigi Dall’Igna az elmúlt években többször is innovatív ötleteket hozott a királykategóriába. Először 2016-ban mutatkozott be a szárnyakkal. Az ellenfelek és a többi versenyző szidta ezt az innovációt. Dani Pedrosa „késeknek” nevezte őket, Valentino Rossi szerint csúnyák voltak. Dall’Igna minden évben újabb innovatív alkotásokkal lepte meg az ellenfeleket. Az rajtelektronikával, utána az első, majd a hátsó magasságállítóval (2023-ra ezt betiltották), a „kanállal”, azaz a hátsó kerék előtti szárnnyal, végül 2022 nyarán a Pokémon hátsó szárnnyal. Megoldásaival egyre kevesebben értenek egyet, többen erősen kifogásolják az aerodinamika további fejlesztésének gondolatát, ami szerintük kevesebb izgalomhoz vezet a versenypályán.
Soha nem járt ilyen magasan a MotoGP, de a KTM vezére szerint veszélyes útra léptek
„Már a kezdetektől fogva úgy gondoltam, hogy az aerodinamika területe a motorkerékpárversenyzésben nem eléggé fejlett. A valóság azonban az volt, hogy a múltban soha nem álltak rendelkezésemre a megfelelő aerodinamikai szakemberek, akik a fejlesztéseket ezen a területen irányították volna, és kitalálták volna ezeket a dolgokat. Csak a Ducatinál találkoztam igazán okos technikusokkal, így együtt jó munkát végeztünk ezen a területen.” – mondta Dall’Igna
Amikor azonban Gigi Dall’Igna 2013 októberében csatlakozott a Ducati Corse-hoz, először a versenyosztály struktúráit és munkamódszereit kellett átalakítania. Ugyanis hamar rájött, hogy a gyári mérnökök nem kommunikálnak eléggé a pályán és a MotoGP-csapatoknál dolgozó technikusokkal.
A Ducati zsenijének radikális változtatásai 2022-ben érettek be
„A megfelelő alkalmazottakkal rendelkezni a siker kulcsa. Ha nincsenek megfelelő embereid, nem tudsz eredményeket elérni. De az igaz, hogy kezdetben a Borgo Panigale-i technikusok nem dolgoztak jól együtt a paddockban dolgozó technikusokkal. Aztán megváltoztattam az alkalmazottak és a szervezet gondolkodásmódját. Mert most már a gyári technikusoknak is van feladatuk a versenyhétvégéken. Minden GP-hétvégén részt vesznek a technikai döntésekben. Ezáltal bevonják őket a problémákba, nagyon jól megértik a problémákat. Ezért a boxban lévő technikusok nagyon jól tudnak együttműködni az otthoni technikusokkal, hogy közös megoldásokat találjanak. Borgo Panigale-ban aztán azon gondolkodunk, hogyan tehetnénk jobbá a motort. Egy héttel később pedig már ezekkel az információkkal érkeznek a versenypályára. Aztán megpróbálunk egy lépést tenni előre.”
A Ducati éveken át nagyon gyors volt, de a motor kezelhetősége nem volt az igazi. Ezt a hiányosságot azonban az elektronika segítségével végre sikerült kiküszöbölni.
„Szükség van az elektronikára, valamint az elektronikai és a motormérnökök közötti együttműködésre, hogy javítsuk a motorkerékpár vezethetőségét.” – mondta Dall’Igna a Speedweek.com-nak adott interjúban.