back to top
2024. október 08. 14:31
KezdőlapMoto2A MotoGP versenyzői nem tévedtek a legnagyobb esélyest illetően a középső géposztályban,...

A MotoGP versenyzői nem tévedtek a legnagyobb esélyest illetően a középső géposztályban, Acosta hozta a kötelezőt

Több MotoGP-versenyző is egyetértett abban a csütörtöki sajtótájékoztatón, hogy Pedro Acosta a Moto2-es világbajnoki cím legnagyobb várományosa. A spanyol pilóta pénteken bebizonyította, hogy nem hiába említették a legesélyesebbként.

A Moto2-es világbajnokság 30 versenyzője közül 26 ül a német Kalex gyártó motorjára. A Boscoscuro és a Forward egy kis változatosságot tartogat a 2023-as szezonra.

Az élcsapatok közül a Marc VDS Sam Lowesszal és Tony Arbolinóval változatlanul ott lesz a hétvégén Portugáliában kezdődő 2023-as világbajnokságon. A Red Bull KTM Ajo csapat a világbajnok Augusto Fernándezt (a GASGAS MotoGP-nél versenyző) Albert Arenasra (a KTM Moto3-on 2020-as világbajnok) cserélte, és az aragóni győztes Pedro Acostával (a Moto3 2021-es világbajnoka) egészül ki. Acosta Fernández átigazolása után visszatért eredeti 37-es rajtszámára.

Jorge Martínez GASGAS csapata a Moto3-as világbajnok Izan Guevarával és Jake Dixonnal képviselteti magát idén.

Súlyosan megsérült a világbajnok, műtét vár rá a szezonkezdés helyett

A Team Pons Wegow Los40 Jorge Navarro helyére (a Supersport-világbajnokságban szereplő Ten Kate Yamahához távozott) a Moto3-as világbajnoki második Sergio Garcíát ültette, és megtartotta a tavalyi Moto2-es világbajnoki bronzérmes Arón Canetet.

Hiroshi Aoyama Idemitsu Honda Asia csapatát továbbra is Ai Ogura és Somkiat Chantra alkotja.

A Moto3-as világbajnokság bronzérmese, Dennis Foggia újoncként debütál az Italtrans csapat színeiben.

A 2022-es jerezi futam után Luca Boscoscuro SpeedUp alakulata a csalódást okozó olasz Romano Fenatit Alonso Lópezre cserélte, aki azóta kétszer is győzött. A mindössze 17 éves Fermín Aldueguerhez hasonlóan ő is a SpeedUpnál maradt. A 26 Kalex és a két Boscoscuro versenygép mellett a 30 fős mezőnyben két Forward jelzésű motort is látunk idén.

A Moto2-es géposztály versenyzői 2023-ban:

Rajtszám Név/nemzetiség Csapat Motor
3 Lukas Tulovic (D) Liqui Moly Husqvarna  Kalex
4 Sean Dylan Kelly (USA) American Racing Kalex
5 Kohta Nozane (J) Yamaha VR46 Master  Kalex
7 Barry Baltus (B) Fieten Olie Racing  Kalex
11 Sergio Garcia (E) Pons Wegow Los40 Kalex
12 Filip Salac (CZ) Gresini Racing  Kalex
13 Celestino Vietti (I) Fantic Motor Kalex
14 Tony Arbolino (I) Elf Marc VDS  Kalex
15 Darryn Binder (ZA) Liqui Moly Husqvarna  Kalex
16 Joe Roberts (USA) Italtrans Racing Kalex
17 Alex Escrig (E) Forward Forward
18 Manuel Gonzalez (E) Yamaha VR46 Master  Kalex
19 Lorenzo Dalla Porta (I) Pertamina Mandalika Kalex
21 Alonso Lopez (E) Speedup Racing Boscoscuro
22 Sam Lowes (GB) Elf Marc VDS  Kalex
24 Marcos Ramirez (E) Forward Forward
28 Izan Guevara (E) GASGAS Aspar Kalex
33 Rory Skinner (GB) American Racing Kalex
35 Somkiat Chantra (T) Idemitsu Honda  Kalex
37 Pedro Acosta (E) Red Bull KTM Ajo Kalex
40 Aron Canet (E) Pons Wegow Los40 Kalex
52 Jeremy Alcoba (E) Gresini Racing  Kalex
54 Fermin Aldeguer (E) Speedup Racing Boscoscuro
64 Bo Bendsneyder (NL) Pertamina Mandalika  Kalex
71 Dennis Foggia (I) Italtrans Racing Kalex
72 Borja Gomez (E) Fantic Motor Kalex
75 Albert Arenas (E) Red Bull KTM Ajo Kalex
79 Ai Ogura (J) Idemitsu Honda  Kalex
84 Zonta vd Goorbergh (NL) Fieten Olie Racing  Kalex
96 Jake Dixon (GB) GASGAS Aspar Kalex

Első szabadedzés:

A Moto2-esek első szereplésén Jake Dixon robbantott egy 1:43.046-os idővel rögtön az edzés elején. A brit versenyző maga mögé utasította a világbajnoki esélyes Pedro Acostát és az olasz Tony Arbolinót.

A 18 éves spanyol pár körrel később a nagy igyekezetben el is mérte a 11-es kanyart, és elhagyta a pályát. Szerencsére sikerült a motoron maradnia.

Dixon 20 perccel a szabadedzés leintésének vége előtt az 5-ös kanyarban kicsúszott, de még így is övé volt a legjobb idő.

Az eső azonban közbeszólt. Négy perccel az edzés vége előtt Acosta mindössze öt ezredmásodperccel volt lemaradva a továbbra is élen álló Dixon mögött, ám a brit elsőségét végül semmi nem veszélyeztette.

Az edzés elején megfutott idejével végül Dixon zárta a legjobban a délelőtti etapot. A top3-at Acosta és González egészítette ki. A mezőny rendkívül szoros, az első 12 versenyző végzett 1:43-as idővel.

A Moto2-esek első szabadedzésének végeredménye:

Második szabadedzés:

A Moto2-esek második edzése viszonylag csendesen kezdődött, majd Salač érkezett a semmiből, átvette a vezetést, de nem sokáig élvezhette az elsőséget, mert szinte azonnal érkezett Acosta, aki letaszította a trónról a cseh versenyzőt.

A MotoGP-ből érkező Darryn Binder pár kör alatt beverekedte magát az első tizennégy közé.

Sam Lowes rántott elő egy zseniális kört, ami ugyan nem volt elég arra, hogy Acostát megelőzze, de így is nagyszerű idővel érkezett meg a második helyre, a 18 éves spanyol mögé. Csapattársa, Arbolino sikeresen visszaért a bokszba korábbi bukását követően.

20 perccel a leintés előtt Arón Canet lépett előre három pozíciót, így feljött az ötödik helyre. Eközben Acosta továbbra is konstans köröket motorozott, 12 kör megtétele után gurult be először a bokszba az edzés folyamán.

Amíg Acosta a bokszban osztotta meg tapasztalatait a csapattal, Jake Dixon vette át a vezetést egy hihetetlen körrel. Alig néhány pillanattal később Chantra bukott a 14-es kanyarban, amelynek eredményeképp véget is ért számára az edzés.

Az utolsó tíz perchez érkezve számos versenyző neve mellett megjelentek a piros szektorok, de Viettin kívül egyiküknek sem sikerült előrelépni. A negyedik szektor ismét áldozatot követelt, ezúttal Canet csúszott ki a kavicságyba.

Acosta végül nem hagyta annyiban Dixon elsőségét, azonnal az élre állt újra, amint visszatért a pályára.

 

A Moto2-esek második szabadedzésének végeredménye (kombinált eredmények alapján):