2024. április 22. 10:41
KezdőlapWheelieStoner beleszállt az F1-be a legutóbbi futam káoszba fulladt hajrája miatt

Stoner beleszállt az F1-be a legutóbbi futam káoszba fulladt hajrája miatt

Casey Stoner kritizálta a Forma-1-es Ausztrál Nagydíjat, méghozzá olyan módon, hogy számon kérte a sportág irányító testületét, az FIA-t.

A MotoGP-legenda nem volt elragadtatva a hazájában rendezett futamtól, amely három piros zászlós megszakítást követően zűrzavaros körülmények között ért véget.

A győzelmet végül a Red Bull versenyzője,  Max Verstappen szerezte meg, de csak azután, hogy a versenyirányításnál sokan vakarták a fejüket egy kevéssé ismert szabály miatt.

A második piros zászlós újraindítás után több autó is ütközött, ami zavart okozott a harmadik rajt előtt, az utolsó körben. Az volt a szabály, hogy egy, Safety Car mögötti felvezető kör zárja a futamot.

Stoner azonban nem hagyta szó nélkül az esetet, és felháborodásában a következőket üzente az FIA-nak, az F1 irányító testületének: „Ma szégyent hoztatok magatokra. Micsoda szükségtelen zűrzavar. Kérek mindenkit, ne feledje, ez elsősorban sport, és csak másodsorban szórakoztatás, nem pedig fordítva.”

Véletlenül egy másik ausztrál is jelen volt a versenyen, Michael Masi személyében, aki jelenleg az ausztrál V8-as Supercar Bizottság elnöke, mely az egyik betétsorozat volt a Forma-1 ausztrál hétvégéjén.

A 2021-es Abu-dzabi Nagydíj vitájában játszott szerepéről elhíresült ex-versenyigazgató, aki nagy szerepet játszott abban, hogy Verstappen lett az az évi világbajnok. Masi először járt a paddockban az említett éjszaka óta, ami Lewis Hamilton világbajnoki címébe került akkor.

Emlékeztetőül: 2021. december 12-én az 58 körből álló versenyen dőlt el az az évi egyéni és konstruktőri világbajnoki cím is: Hamilton és Verstappen egyaránt 369,5 ponttal érkeztek meg a futamra. Hamilton a verseny rajtjától kezdve vezetett, és jó esélye volt arra, hogy megszerezze pályafutása nyolcadik világbajnoki címét, azonban Nicholas Latifi balesetének köszönhetően egy ellentmondásos körülmények között elrendelt, biztonsági autós fázis utáni újraindításkor Verstappen az utolsó körben megelőzte brit versenytársát, így megszerezte a bajnoki címet is. Az esetnek komolyabb következményei is lettek: az FIA elbocsátotta Masi versenyigazgatót, és utólag kiegészítette a biztonsági autóra vonatkozó szabályokat. Egy vizsgálatot követően megállapították, hogy a versenyirányítás téves szabályértelmezés miatt rossz döntéseket hozott meg, de az eredményen nem változtattak.