2024. február 22. 01:56
KezdőlapMotoGPNem okozott csalódást a Honda világbajnok igazolásának a szenvedős szezonrajt

Nem okozott csalódást a Honda világbajnok igazolásának a szenvedős szezonrajt

Joan Mir elárulta, számított rá, hogy nehéz lesz az idénykezdet a Hondával, és az első MotoGP-s évéhez hasonlította a mostani időszakot. A spanyol versenyző elmondta, mely terület okozza neki a legnagyobb kihívást.

Joan Mir nehéz szezonrajton van túl, miután a MotoGP-ből távozó Suzukitól a gyári Hondához szerződött az idei évre. A spanyol pilóta csupán egyszer, még a portimãói idénynyitón szerzett pontot, de az első tízben akkor sem sikerült zárnia. Azóta nem került több egység a neve mellé, sőt, a termasi versenyt sérülés miatt ki kellett hagynia, így 5 ponttal a tabella huszadik helyét foglalja el.

A legutóbbi, jerezi hétvége kifejezetten pocsékul sikerült számára, hiszen az időmérőn mindössze a huszadik pozíciót szerezte meg, majd a sprint- és a főfutamon is bukott. Ezzel párhuzamosan egykori csapattársa, az LCR-hez szerződő Álex Rins már egy győzelmet is fel tud mutatni Austinból, és 47 pontjának köszönhetően a nyolcadik helyen áll az összetettben. Mirt azonban nem érték meglepetésként a nehézségek.

„Pontosan erre számítottam – nyilatkozta 2020 MotoGP-világbajnoka. – Az ember mindig többet akar, és nagyon optimistán indul neki, meg minden, de tudtam, hogy minden kezdet nehéz. Emlékszem, amikor a Suzukinál kezdtem újoncként, tapasztalat nélkül, miután egy évet töltöttem a Moto2-ben. Egy olyan motorral, amelyet nem könnyű [vezetni], amíg az ember nem talál valamit. Kicsit hasonló a helyzet, de nagyobb a tapasztalatom, és azt is tudom, hogy mit akarok ahhoz, hogy gyors legyek. Előbb-utóbb el fogjuk érni azt a pozíciót, amit megérdemlünk, tudom.”

MotoGP, Joan Mir, Honda, Jerez teszt 2023
Mir szerint előreléptek a jerezi teszten (Fotó: Honda Racing Corporation)

Mir 2017-ben debütált a MotoGP-ben. Első futamán a kilencedik helyen ért célba Katarban, utána viszont egészen a tizedik, brnói fordulóig kellett várni az újabb pontszerzésre, miközben sérülés miatt öt versenyt is ki kellett hagynia. A szezon végén viszont általában összejött pontszerzés. A helyzet most is hasonló, és a 27 éves motoros azt is tudja, hogy miért.

„A forróság miatt van egy olyan problémánk, hogy minden alkalommal, amikor nyomni próbálom, hogy nagyobb sebességet vigyek át a kanyarban, elveszítem a [motor] elejét – magyarázta. – Szóval a stílusomnak, annak, ahogyan megközelítem a kanyart, itt van a határa. A rendelkezésünkre álló alapot futamról futamra készítettük, és [a Hondánál] én is új voltam a sepangi [teszten], és nem sokat tudtam a motorról. Szóval egy kicsit talán vissza kell lépnünk.”

A fejlesztések kipróbálására, illetve a beállítások finomhangolására remek alkalom volt a múlt heti jerezi teszt. Mir több vázzal is ment, köztük a Kalex által gyártott új verzióval, és bár kora délután bukott, összességében elégedetten zárta a napot. Az egyszeres MotoGP-futamgyőztes úgy érzi, jó úton járnak annak érdekében, hogy kiküszöböljék a legfőbb problémáját.

„Szerettük volna a másik vázat is használni, amit az előszezonban kipróbáltunk, és kicsit jobban éreztem magam – fogalmazott. – Talán az összes balesetem valamelyest ezzel függött össze. Aztán új gumikat tettünk fel, és a hatos kanyarban összetörtem a motort. Nem törtem össze, de elvesztettem az irányítást. Ez egy kicsit megnehezítette a napot, mert utána az alap [motorral] kellett mennem. Találtam néhány érdekességet, de nem tudtam mindent összerakni. Úgy vélem, a magabiztosság terén tettünk egy kis lépést. A prioritás az volt, hogy javítsunk az érzeten az elején. Most pedig az a benyomásom, hogy még ha nem is tettem fel a lágy gumit, hanem végig közepes abronccsal mentem, akkor is magabiztosabb lettem az elejét illetően, és nagyobb sebességet tudtam átvinni a kanyarokban. Ennek örülök, mert a hétvége során nem tudtam nagyobb kanyartempóval, a stílusomnak megfelelően befordítani a motort. Most viszont többé-kevésbé jó az irány, amit érdemes követni, szóval meglátjuk.”