Danilo Petrucci 2015 és 2020 között Ducatival versenyzett a MotoGP-ben. Azóta sok minden változott, ahogy azt a múlt hétvégi Le Mans-i vendégszereplése során is tapasztalta.
„Ez a legjobb motor, amivel valaha is versenyeztem” ─ mondta Danilo Petrucci a gyári Ducatiról, miután a sérült Enea Bastianinit helyettesítette Franciaországban.
Az olasz gyártó évek óta nagyon erős csomagnak rak össze, de csak tavaly sikerült újra révbe érniük Casey Stoner 2007-es diadala óta. 2022-ben nemcsak a MotoGP-ben, hanem a Superbike-világbajnokságban is a tabella élén zártak.
Danilo Petrucci, aki a MotoAmerica sorozatba tett kitérő után idén a Barni csapat színeiben versenyez a Superbike-világbajnokságban, 2015 és 2020 között a MotoGP-ben is Ducatival versenyzett. Azóta sok minden változott.
Fájdalmas és sokak számára dühítő döntésre szánta el magát a Ducati
„A Ducati gyár megoldotta az akkori problémáinkat. Sokkal jobban át lehet vinni a sebességet a kanyarokon, és közben tartani az ívet. Féktávokon mindig is jó volt a motor, de most a tapadással sincs probléma.”
„Nulláztam ugyan Franciaországban, mert nem vagyok hozzászokva ahhoz, hogy a kanyar csúcspontjánál ilyen korán ki tudok gyorsítani. A múltban nem tudtam ezt megtenni a Ducatival, és idén is nehézségeim vannak ezzel. Amint korán adok gázt, a hátsó kerék megcsúszik. A pálya sem könnyítette meg a dolgom, mert a futam során többször is széles ívet kellett választanom, hogy elkerüljem a bajt.”