Kovács Bálint is részt vett az endurance-világbajnokság keretében megrendezett Spái 24 órás motorversenyen. A 21 éves versenyző saját elmondása szerint élete legnagyobb bukását szenvedte el, de egy rövid kórházi látogatás után vissza tudott ülni a motorra, amelyet végül a tizenkilencedik helyen hoztak be csapattársaival.
A hétvégén rendezték meg az endurance-világbajnokság (EWC) második fordulóját. A mezőny tagjai a Spái 24 órás versenyen csaptak össze, köztük Kovács Bálinttal, aki a Maco Racing team színeiben állt rajthoz. A H-Moto Team motorosa a horvát Martin Vugrinec és a francia Enzo Boulom váltótársaként próbálta meg sikerre vinni csapata Yamaha YZF R1-esét.
Az időmérőn Kovács a második legjobb kört motorozta csapatából, így a szabályok szerint az ő és Vugrinec idejének átlaga határozta meg a rajtrácson elfoglalt pozíciójukat, amely végül a tizennegyedik hely volt. A magyar pilóta számára újdonság volt, hogy ezúttal ő kezdte a futamot, ami azt jelentette, hogy a rajt pillanatában ő futhatott a motorért.
Az indulás azonban rémálomszerűen alakult, ugyanis a versenygép nem indult be időben, ezért a mezőnytől messze elmaradva, az utolsó helyen érkezett meg az első kanyarba. Utána valamelyest felküzdötte magát, és a huszadik pozíció környékén adta át a motort, csapattársai pedig folytatták a felzárkózást, így a magyar versenyző már bőven a legjobb húszban kapta vissza a motort.
Ekkor azonban ismét jött a baj, és Kovács saját elmondása szerint élete legnagyobb balesetét szenvedte el. A HUMDA által támogatott versenyzőt kórházba is szállították, ahol szerencsére kiderült, hogy nem lett komoly baja. Ezt követően visszatért csapatához, amely Vugrinec és Boulom révén időközben folytatta a futamot, miután megszerelték a motort.
„Épp most jöttem ki a kórházból, ahol megröntgeneztek, és nincs sehol törésem – fogalmazott a vasárnap éjjel közzétett Facebook-bejegyzésében Kovács. – Enyhe zúzódásaim és egy lapockamozgatóizom-fájdalmon kívül nincs más bajom. A védőruházat tette a dolgát! A motort a szerelők újraépítették, miután átrepült a gumifal felett. (Fantasztikus munkát végeztek a Maco Racing szerelői.) Én most egy megbeszélés után próbálok aludni egyet, majd utána kiderül, hogy hogyan tovább.”
Ezt követően valóban beiktatott egy háromórás regenerációs alvást, majd miután a fizioterapeuták kezelésbe vették, negyed 8-kor ismét pályára gurult. Csapata végül 504 körrel zárt, ami összesítésben a tizenkilencedik, az EWC mezőnyében pedig a tizedik helyre volt elég. Ami a bajnoki összetettet illeti, a Maco Racing Team 11 ponttal a tizenharmadik pozíciót foglalja el a tabellán. A mezőny legközelebb augusztus első hétvégéjén, a Szuzukai 8 órás viadalon csap össze, de addig Kovács kétszer is rajthoz áll a nemzetközi német bajnokságban (IDM), ráadásul az EWC szuzukai hétvégéje ütközik az IDM Red Bull Ringen rendezett fordulójával.