back to top
2024. május 05. 18:56
KezdőlapMotoGP„Alkut” ajánlott a Hondának az üléséért küzdő Nakagami

„Alkut” ajánlott a Hondának az üléséért küzdő Nakagami

Nakagami Takaaki úgy véli, ha a Honda segít neki azzal, hogy meghosszabbítja a szerződését, ő ezt viszonozni tudja a tapasztalata révén. A 31 éves pilóta szerint a rossz eredmények ellenére van potenciál a motorban.

Ahogyan az minden évben lenni szokott, a MotoGP mezőnyében van néhány pilóta, akinek meg kell küzdenie azért, hogy 2024-ben is ülést kapjon jelenlegi csapatától. A legkilátástalanabb helyzetben talán Fabio Di Giannantonio, valamint Franco Morbidelli van ezen a téren, de Nakagami Takaakinak is az idei év végén jár le a szerződése a Hondával.

A japán pilóta a hatodik szezonját tölti a királykategóriában, és 2018 óta az LCR csapatánál versenyez. Egyelőre azonban még nem sikerült megváltania a világot, hiszen 91 futama alatt még egyszer sem állt a dobogóra, és mostanra minden bizonnyal csak a nemzetisége tartja őt a Hondánál. Jelenleg viszont kérdéses, hogy jövőre is ott lesz-e a mezőnyben.

„Remélem – válaszolta az erre vonatkozó kérdésre a SPEEDWEEK.com-nak adott interjújában. – Ez a prioritás. Mindenekelőtt meg akarom mutatni, hogy mekkora potenciál rejlik bennem a Hondánál. Másodsorban pedig segíteni akarok. Jelenleg nehéz időszakot élünk át. Segíteni szeretnék, mert sok tapasztalattal rendelkezem. Ha ők segítenek nekem, én is segíthetek nekik. Úgy gondolom, hogy ha megkapjuk a jó alkatrészeket, a Hondában van potenciál.”

Könnyebb dolguk van a MotoGP mostani versenyzőinek, de ez nem mindegyiküknek tetszik

Lehetséges, hogy Nakagaminak igaza van, mindenesetre ezt egyelőre egyik versenyzőnek sem sikerült bizonyítania, leszámítva Álex Rins váratlan austini győzelmét. Sőt, a gyártó másik három állandó versenyzőjének sérülés miatt ki kellett hagynia az előző két futamot, mert a gyenge motorból is megpróbálták kihozni a maximumot, aminek túlzott kockázatvállalás lett a vége. A japán motoros jelenleg egészséges, de ő sem szállít jó eredményeket.

„Továbbra is élvezem [a versenyzést], de persze könnyebb élvezni, ha jó az eredmény – fogalmazott. – Szenvedünk, mindent beleadunk, és a legjobb tízen kívül vagyunk. Ha ez megfelel az elvárásoknak, akkor rendben, ha az ember célja az első tíz, az még mindig lehetséges. Mi viszont azért vagyunk itt, hogy futamokat nyerjünk, és jelenleg messze vagyunk ettől. Ha nem vagyunk dobogón, minden okunk megvan a panaszra.”

Bár a Honda több pontot szerzett az első nyolc forduló során, mint az elmúlt három év bármelyikében, amelyek szintén nem voltak túl fényesek, a kép csalóka. Mindez ugyanis csak a sprintfutamok bevezetésének köszönhető, és ha az ottani eredményeket nem vesszük figyelembe, akkor egyértelmű, hogy a japán márka most van a mélyponton ebben a tekintetben.