back to top
2024. november 21. 19:04
KezdőlapMotoGPJarvis elmondta, hogy állnak a tárgyalások Rossival a majdani szatellitcsapatot illetően

Jarvis elmondta, hogy állnak a tárgyalások Rossival a majdani szatellitcsapatot illetően

Lin Jarvis meg van győződve arról, hogy a jövőben ismét lehetősége nyílik arra, hogy szatellitcsapatot indítson a MotoGP-ben. Valentino Rossival és a VR46-tal már folynak a tárgyalások.

A 2023-as MotoGP-szezon 18 futama után Fabio Quartararo és Franco Morbidelli csak a 11. és 12. helyen áll a világbajnokságban, a konstruktőri tabellán pedig még siralmasabb a gyártó helyzete. Ezek a számok jól mutatják, mekkora a bizonytalanság jelenleg.

Miután az RNF csapat 2023-ra a Yamaháról az Apriliára váltott, már csak a két gyári Yamaha maradt a MotoGP rajtrácsán. Lin Jarvis, a Yamaha Motor Racing ügyvezető igazgatója azonban úgy véli, hogy ez a helyzet hamarosan megváltozik.

 „Nincs sok időnk, de bízunk benne, hogy hamarosan lesz egy ügyfélcsapatunk.”

A cél itt a Mooney VR46 Racing csapattal való együttműködés, amely 2022 óta versenyez a királykategóriában, és Luca Marini és Marco Bezzecchi személyében egy győzelemre kész versenyzőpárossal rendelkezik.

Ezen a döntésen bukhat Rossi és a Yamaha kapcsolata?

„Számos területen dolgozunk együtt a VR46-tal” ─ erősítette meg Jarvis, és kifejtette:

„Mi vagyunk a technikai kapcsolattartójuk, és a Yamaha Japan által finanszírozott Moto2-es projekt is a miénk. Emellett Valentino a mi márkanagykövetünk. Így számunkra logikus, hogy Valentino csapatát válasszuk. Jelenleg ez a legjobb ügyfélcsapat, és remek versenyzőkkel áll rajthoz. Ahhoz, hogy érdekes ajánlatot tudjunk nekik tenni, versenyképes csomagra van szükségünk.”

„Beszéltem Valentinóval és a VR46-tal erről a projektről. Ha a Yamaha versenyképes, akkor nyitottak erre az ötletre, de jelenleg még túl korai lenne erről beszélni. Először 2025-ben kell bizonyítanunk a versenyképességünket, és megmutatnunk, hogy hosszú távon is azok vagyunk.”

„Biztosíthatok mindenkit, hogy a Yamaha semmilyen körülmények között nem fog kiszállni a MotoGP-ből. Igaz, hogy már nem árulunk szupersport motorokat, ahogyan az értékesítés és a reklám sem áll a középpontban. Mi a technológiai fejlődéssel, a versenyszellemmel és a fiatal mérnökök képzésével foglalkozunk. Csak a megközelítésünkön kell változtatnunk, hogy gyorsabbak legyünk.”