2024. április 13. 15:27
KezdőlapMotoGPMartín figyelmeztette a Ducatit: ha nem kapja meg, amit akar, kész a...

Martín figyelmeztette a Ducatit: ha nem kapja meg, amit akar, kész a távozásra

Jorge Martín kijelentette, 2025-ben gyári csapatnál szeretne versenyezni, és ha ezt nem kapja meg a Ducatitól, akkor máshol kezd el nézelődni. A spanyol versenyző bízik benne, hogy márkatársai óvatosan csatáznak vele a pályán.

Jorge Martín tavaly csalódottan vette tudomásul, hogy az idei évre nem ő, hanem Enea Bastianini kapta meg a lehetőséget a Ducati gyári istállójánál Francesco Bagnaia csapattársaként. Nem véletlen, hogy a szezon korábbi szakaszában még a Yamahával is hírbe hozták, és bár ez a pletyka elcsendesedett, egyelőre nem erősítették meg, hogy 2024-ben is a Pramacnál fog versenyezni.

Igaz, ez messze a legvalószínűbb forgatókönyv, ugyanis jövőre aligha tudna feljebb lépni a ranglétrán. 2025-ben azonban már más a helyzet, akkor ugyanis jelentős mozgásokra lehet számítani a pilótapiacon. Többek között a gyári Ducati mindkét versenyzőjének lejár a szerződése, ahogyan az olyan sztároké is, mint Marc Márquez vagy Fabio Quartararo. Martín egyértelműsítette, hogy abban az évben gyári alakulatban akar szerepelni, kerül, amibe kerül.

„Az biztos, hogy az az álmom, hogy a gyári csapatba kerüljek – nyilatkozta. – Nem tudom, hogy ez mikor fog eljönni. A Ducati az egyetlen, ahol döntést hozhatnak, változtathatnak valamit. A célom, hogy 2025-ben gyári csapathoz menjek. Úgy gondolom, hogy megérdemlem. Megvan bennem a potenciál, hogy egy másik motorral is nyerjek. Az első [opció] a Ducati, de ha nem igazán értékelik a munkámat vagy a tehetségemet…”

Martín szerint a tetemes hátrány ellenére neki még van esélye Bagnaia ellen, Bezzecchinek nincs

A spanyol versenyzőnek nem ez az egyetlen elvárása jelenlegi munkáltatója felé. Tavaly ő is segítette Bagnaiát, aki akkor Quartararóval vívott ádáz harcot a világbajnoki címért. Most viszont ő az olasz pilóta első számú üldözője, így bízik benne, hogy amellett, hogy egyenlő feltételeket kapnak, ő is „védetté” válik a többi márkatárssal szemben.

„[Tavaly] közölték, hogy nagyon óvatosnak kell lennem vele, próbáljam meg tisztán megelőzni – emlékezett vissza. – Erre gondoltam, amikor vele voltam a pályán. Most azonban már én is esélyes vagyok [a bajnoki címre]. Remélem, szólnak a többi versenyzőnek, hogy vigyázzanak rám. A pályán kell versenyeznünk, és ugyanazt a csomagot kell adniuk nekünk. Remélem, hagyják, hogy a végéig harcoljunk.”

Más kérdés, hogy Martín hátránya 62 pont az összetettben Bagnaiával szemben, ami egy sprint- plusz két főfutam-győzelemnyi különbséget jelent. Tény, hogy pont a címvédő tudna mesélni arról, hogy milyen ennél is nagyobb hátrányt megfordítani, de a két helyzet abból a szempontból más, hogy akkor két különböző gyártó pilótája küzdött a végső győzelemért, most pedig ugyanazon márka gyári, illetve szatellitcsapatának motorosáról van szó.