back to top
2024. június 22. 11:05
KezdőlapMotoGPCapirossi: Az indiai pálya megfelel a biztonsági követelményeknek

Capirossi: Az indiai pálya megfelel a biztonsági követelményeknek

Loris Capirossi biztonsági tanácsadó a Dorna Sportsnál, amely 1991 óta a FIM gyorsaságimotoros-világbajnokság (MotoGP) szervezője, és világszerte a kereskedelmi és televíziós jogokkal rendelkezik. A háromszoros világbajnok olasz versenyző a Buddh International Circuit biztonsági ellenőrzését követően kijelentette, hogy elégedett a pálya elrendezésével, és érdekes lenne megtippelni a futam győztesét.

A San Marinó-i Nagydíjat követően Capirossi azonnal elrepült Indiába, a Buddh International Circuit helyszínére, ahol a hétvégén először rendeznek MotoGP-futamot. Örült a helyszínen tapasztaltaknak, és rendkívül optimista a lebonyolítást illetően.

„A pálya megfelelő! – jelentette ki teljes magabiztossággal a Dorna biztonsági tanácsadója. – Csütörtökön kipróbáltuk, amiket kértünk, mindent megoldottak a szervezők, végiggurultunk rajta, nagyszerű és nehéz, a versenyzők élvezni fogják.”

Capirossi azokra a hírekre is reagált, hogy a pályát nem homologizálták a MotoGP számára a versenyhétvége előtt. A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) és a Nemzetközi Motorsport Szövetség (FIM) 3501–2017 szabványa meghatározta a versenypálya-tervezés követelményeit, a teljesítményre vonatkozó megfelel/nem felel meg kritériumokat, valamint a biztonsági védőfalak homologizációs és tanúsítási folyamatát.

„A világ összes pályáját a nagydíj előtti csütörtökön homologizálják, amit azonnal elvesztenek, amikor a verseny véget ér. Például legutóbb Misanóban speciális típusú festéket és védelmet kértünk, amelyet a verseny után eltávolítottak, ezért elvesztette a homologizációját. India esete ugyanolyan, mint bármelyik más országé” – mondta el a háromszoros világbajnok.

A Buddh International Circuitet Forma–1-re tervezték, ezért olyan módosításokat hajtottak végre a pályán, amelyek kompatibilisek a MotoGP biztonsági elvárásaival.

„Nagyon elégedett vagyok a pálya elrendezésével, lenyűgöző a dizájn – folytatta az olasz szakember. – Vannak gyors kanyarok és remek töréspontok, érdekes lesz látni, hogyan versenyeznek itt a pilóták. Egyedisége miatt nem hasonlítható más versenypályához.”

„Misanóban a Biztonsági Bizottság [megbeszélésén] megmutattuk a pilótáknak a pályát és a drónfelvételeket. A rázókövek lefestése és az aszfalt megtisztítása a rátapadt gumiktól megtörtént, minden készen áll a versenyre” – jelentette ki az idén 50 éves versenyző.

Továbbra is vannak kétségek a hamarosan debütáló indiai pályát illetően

Az első indiai MotoGP-futamot szeptember 22-24. között rendezik Uttar Pradesh tartományban, Dankaur városban.