back to top
2024. május 08. 09:49
KezdőlapMotoGPTovábbra is vannak kétségek a hamarosan debütáló indiai pályát illetően

Továbbra is vannak kétségek a hamarosan debütáló indiai pályát illetően

A szeptember 21-24. között rendezendő Indiai Nagydíj versenypályájával kapcsolatos videó bemutatót tartott a MotoGP Biztonsági Bizottsága a pilótáknak Misanóban a legfrissebb biztonsági intézkedésekről.

Már csak napok vannak hátra, és a MotoGP a tervek szerint debütál a 2011 és 2013 között a Forma–1 által is használt Buddh International Circuit elnevezésű pályán, ám egyes területeken kétségek merültek fel a túlságosan kicsi bukóterek miatt. Az egyik lehetséges megoldás a kanyarok lassítása vagy azok szögeinek megváltoztatása. Ez úgy valósítható meg, hogy további rázóköveket építenek a pályára, ahogyan az például a Red Bull Ring utolsó kanyarjában történt.

Láttunk néhány videót, van két-három kanyar, ahol elég közel van a fal mondta Álex Márquez. Beljebb fogják tenni a kerékvetőket, mint Ausztriában, hogy elkerüljük [a közeli falakat[. Igazából szerintem nem ez a legjobb megoldás, mert a világbajnokságban vagyunk, ahogy már sokszor mondtam, nem pedig egy regionális sorozatban. De ettől eltekintve csak a kettes kanyar az, amely miatt jobban aggódunk, mert a kettes és a hármas kanyar elég közel van a falhoz, és ez nem megoldás. De majd meglátjuk, ha odaérünk. A szervezők nagyon jó munkát végeztek, de meg kell néznünk, hogy ez elég lesz-e.”

Ha odaérünk, és biztonságosan lehet ott motorozni, akkor mi leszünk az elsők, akik versenyezni akarnak tette hozzá a Gresini Ducati versenyzője. De nagyon-nagyon egyértelműnek kell lennünk abban a kérdésben, hogy biztonságos-e vagy sem. Majd az első szabadedzésen meglátjuk, amikor a motoron leszünk.”

A 2021-es világbajnok Fabio Quartararót nem zavarja túlzottan a falak közelsége a videó alapján. Ugyanakkor azt is elismerte, hogy nehéz következtetéseket levonni, amíg nem tesztelik a versenypályát.

Ha Indiában kell versenyezni, akkor oda megyek. De hogy őszinte legyek, számítottam rá, beszéltünk korábban a közeli falak problémájáról, de a videón úgy tűnik, hogy teljesen rendben van. A pálya felülete nagyon piszkosnak tűnt, a rázókő úgy néz ki, mintha ötven évvel ezelőttről származna. Ami viszont a biztonsági szempontokat illet, azt a valóságban is látnunk kell. Azért is, mert nagyon nagy a kameraszög, a látószög talán nem ugyanolyan, és ott van a sebesség is. De ennél rosszabbra számítottam.”

Az Aprilia versenyzője, Aleix Espargaró öt év után először maradt távol a Biztonsági Bizottság bemutatójáról, mivel az edzésen megsérült, de elmondta, hogy a jelenlévők tájékoztatták őt a fejleményekről.

Beszéltem néhány versenyzővel. Elmondták, hogy nagyon keményen dolgoznak [Indiában], változtatnak a dolgokon. Jobbnak tűnik, mint amire gondoltak. A versenyzőkkel [a futam előtti] csütörtökön fogjuk kiértékelni a helyzetet, miután kipróbáltuk a pályát. Ahogy mondtam, szeretném hinni, hogy a Dorna a biztonságunkért is dolgozik.”

Aleix Espargaró ijesztő dologra hívta fel a figyelmet az Indiai Nagydíj kapcsán

Luca Marini kevésbé volt lenyűgözve.

Minden ugyanolyan, mint korábban, [a többi versenyző] számára minden rendben van. Majd meglátjuk, ha valamelyik versenyző bukik és a falnak csapódik, reméljük, nem lesz komoly következménye. Lehet, hogy senki sem ütközik, minden rendben lesz. Ennyi” – jelentette ki az olasz pilóta.