back to top
2024. december 03. 19:41
KezdőlapP1MotoMotoros hírekA MotoGP dobogók után a fiatalok szívére mér csapást az Aprilia

A MotoGP dobogók után a fiatalok szívére mér csapást az Aprilia

Biztosan sokan emlékeznek az idősebb motorosok közül az Aprilia RS125-re. A 90-es évek elején tomboló verseny-replika láz egyik meghatározó modellje volt, 30 lóerejével bőven 160 fölé gyorsította a száguldást kedvelő tinédzsereket. Manapság a 16 évesek maximum tizenöt lóerővel gazdálkodhatnak, az izgalmak az eggyel magasabb jogosítvány-kategóriában kezdődnek az új RS457-el.

A már három éve piacon lévő RS660-as egy A2-es kategóriával vezethető kistestvért kap az RS457 személyében. A szintén soros kéthengeres blokk 47 lőerős, melynek 175 kilós telitankolt tömeget kell mozgatnia. Ez első hallásra kissé soknak tűnik, hiszen a 660-as csak alig 10 kilóval nehezebb. A kategóriában meglepő módon alumínium hídvázban, teherviselő elemként helyezkedik el a blokk, és természetesen mindenféle elektronikával meg van támogatva az indiai gyárból érkező szerkezet.

A tft-kijelzőt vagy a pofás villahidat látva kifejezetten igényes gépnek tűnik, főleg japán sorkettesekhez képest. Három menetmóddal és három kipörgés-gátló beállítással lehet gazdálkodni, a gyorsváltó opcionális extra. Futómű tekintetében csak az előfeszítés állítható, a megállásról elöl egy négy dugattyús radiális Brembo nyereg gondoskodik 320 mm átmérőjű tárcsával. A „nagymotorokhoz” képest elöl-hátul vékonyabb abroncsokon gördül: elöl 110/70, hátul 150/60 17-es abroncsok feszülnek a filigrán felniken.

A meglepően jó eredményeket produkáló Aprilia MotoGP csapat szereplése minden bizonnyal meg fogja támogatni a kis sportgép eladásait. És különösen jó látni, hogy új újra kezd beköltözni az élet kis köbcentis sportgépek közé – bár sokan még a kilencvenes éveket emlegetik referenciaként, amikor a 400-as négyhengeresek bőven 70 lóerő felett jártak. Egyedül az új Kawasaki ZX4 Ninja hozza majd ezt a teljesítményszintet, de A2-es jogosítvánnyal az sem vezethető. Így 18 évesen maradnak az egyre izgalmasabb és utcán minden bizonnyal jobban használható kéthengeresek. Továbbá minél több gyártó követi az Aprilia stratégiáját, annál kívánatosabb lehet újra a fiatalok számára a motorozás.