Sajtóértesülések szerint a KTM eldöntötte, hogy Pedro Acosta a GasGasnál mutatkozhat be jövőre a MotoGP-ben, csapattársa pedig Pol Espargaró lesz. Augusto Fernándezt állítólag tesztpilótává minősítik vissza, de ha minden jól megy, akkor csak egy évig.
Továbbra sem érkezett hivatalos bejelentés arról, hogy mi lesz a KTM üléseivel a 2024-es idényben. Tudniillik most már eldőlt, hogy az osztrák gyártónak jövőre is négy motorja lesz, miközben öt pilóta mondhatja el magáról, hogy szerződéssel rendelkezik, vagy odaígérték neki az egyik helyet. Ebből könnyen kitalálható, hogy valaki hoppon fog maradni.
A KTM sokáig lobbizott azért, hogy megkapják a Suzuki tavalyi kivonulása miatt felszabadult két helyet, ám a MotoGP kereskedelmi jogait birtokló Dorna ezt nem tette lehetővé, mondván, új gyártó érkezését várják. Ez állítólag már az Osztrák Nagydíj hétvégéjén eldőlt, amikor a pénteki napon Stefan Pierer, a KTM-et birtokló Pierer Mobility AG vezérigazgatója, Hubert Trunkenpolz. A cégcsoport igazgatótanácsának tagja, valamint Pit Beirer, a KTM motorsport-igazgatója találkozott Carmelo Ezpeletával és fiával, Carlosszal, a Dorna vezér-, illetve sportigazgatójával. Emellett a meglévő szatellitcsapatok közül sem sikerült egyiket sem megszerezni.
Innentől kezdve adódott a kérdés, hogy ki legyen az áldozat, és pontosan mit tegyenek vele. A jelenlegi versenyzők közül egyedül a 2026-ig szerződést hosszabbító Brad Binder érezhette magát biztonságban, és sokáig úgy tűnt, hogy a Moto2-es világbajnokságot immáron 50 ponttal vezető Pedro Acostának is garantált a helye. Utóbbi azonban nemrég kijelentette, benne van a pakliban, hogy mégis a középső géposztályban kell folytatnia, ami egyébként meglehetősen érdekes helyzetet szülne.
Fordulat a KTM-nél, Acosta helye az ígéret ellenére sem biztos a MotoGP 2024-es mezőnyében
A SPEEDWEEK.com értesülései szerint azonban a KTM vezetése arra jutott a spielbergi hétvégén, hogy a 19 éves tehetségnek a GasGasnál adnak lehetőséget, és a két jelenlegi versenyzőnek kell megküzdeni azért, hogy maradhasson a csapatnál. A német portál információi szerint pedig mostanra megszületett a döntés, hogy melyikük marad.
Ez pedig állítólag Pol Espargaró. A 32 éves motoros a szezonnyitó Portugál Nagydíj második edzésén súlyos balesetet szenvedett, aminek következtében több mint 4 hónapot ki kellett hagynia. Bár a mezőny állandó versenyzői közül ő áll a tabella utolsó helyén, teljesítménye a körülmények ismeretében nem nevezhető rossznak, az Osztrák Nagydíj sprintfutamán szerzett hatodik helye pedig kifejezetten erősnek mondható. Arról nem is beszélve, hogy rengeteg tapasztalatot szerzett a KTM-nél, hiszen 2017 és 2020 között jelentős szerepet játszott az RC16-os fejlesztésében. Ebben az időszakban egyébként hat dobogót (kivétel nélkül harmadik helyeket) és két pole pozíciót szerzett.
Ebből könnyen kikövetkeztethető, hogy Augusto Fernándeznek nem jut jövőre ülés, legalábbis a KTM-nél, pedig ő sem nyújtott gyenge teljesítményt az idei szezon egyetlen újoncaként. A 26 éves versenyző így jövőre tesztpilóta lesz, és ha minden jól megy, a 22 futamból álló idényben legalább hat nagydíjhétvégén részt vehet. Ha pedig minden a KTM tervei szerint alakul, akkor csupán egy évet kell nagyrészt a kispadon töltenie, hiszen továbbra sem tettek le arról, hogy hat motorjuk legyen, és ez 2025-re már reális lehetőség. Ez esetben pedig Fernández ismét állandó versenyző lehet.