back to top
2024. október 07. 14:20
KezdőlapMotoGPA jelenlegi tervek nem alkalmasak rá, de a Hungaroring nem zárkózik el...

A jelenlegi tervek nem alkalmasak rá, de a Hungaroring nem zárkózik el a MotoGP-től

Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta, jelentős átalakítások kellenek ahhoz, hogy a pálya alkalmas legyen a MotoGP mezőnyének fogadására. Hozzátette, ennek ellenére sem zárkóznak attól, hogy megvizsgálják ezt a lehetőséget.

Néhány évvel ezelőtt úgy tűnt, hogy a MotoGP mezőnye a hajdúnánási pályán tér vissza Magyarországra. Az elmúlt hónapok eseményei alapján azonban valószínűvé vált, hogy ebből a projektből nem lesz semmi. Ugyanakkor ez nem jelenti azt, hogy a magyar kétkerekűmotorsport-rajongók hazai futam nélkül maradnak.

A MotoGP és a Superbike-világbajnokság kereskedelmi jogait birtokló Dorna ugyanis nemrég bejelentette, hogy a tervek szerint utóbbi már 2024-ben hazánkba látogat, előbbi pedig a Kazah Nagydíj újbóli kiesése esetén szintén megteheti ezt. Ezeknek a helyszíne még az újonnan épült Balaton Park Circuit lenne, ám az elképzelés az, hogy a királykategória 2025-től a Hungaroringen szerepel.

A MotoGP bejelentette, Magyarország akár már jövőre fogadhatja a mezőnyt

A pályát – ahol 1990-ben és 1992-ben már megfordult a gyorsaságimotoros-világbajnokság mezőnye – nemrég kezdték el felújítani, ezzel kapcsolatban szerdán sajtótájékoztatót rendeztek, amelyen a P1race.hu is jelen volt. Az eseményen természetesen szóba került az esetleges MotoGP-rendezés, ám a jelenleg érvényben lévő tervek alapján ez megvalósíthatatlan lenne.

Legendás versenyzők hatalmas felzárkózását hozták az eddigi motoros Magyar Nagydíjak

„Ismerjük a MotoGP-nek a történetét, illetve azt, hogy alapvetően ’25-ben már kell nekünk, Magyarországnak MotoGP-t rendezni, hiszen vállaltuk – jelentette ki Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója. – Úgy néz ki, a hajdúnánási pálya nem épül meg, ezt sajnáljuk, Ez a pálya alapvetően a Forma–1-re lett tervezve. Sok részletben természetesen eltér a MotoGP-pálya [szabványaitól], hiszen a kombipályákon sokkal nagyobbak a bukóterek. A tizennégyes kanyarnál például teljes mértékben el kéne tolni a fél hegyet, vagy a depószélesítésnél át kellene tervezni azt a fajta támfalat, hiszen ha ott a tizenkettes-tizenhármas kanyar megváltozik, akkor a bukótere beleér a depóba.”

A MotoGP fogadásához tehát jelentős átalakítások kellenének, ám ez nem jelenti azt, hogy a Hungaroring teljesen elzárkózik a rendezéstől. Ehhez azonban mindenekelőtt meg kell vizsgálni, hogy pontosan mire van szükség. Ha pedig esetleg összejönne, az pénzügyi szempontból is remek lenne a pálya üzemeltetőinek, hiszen a négy-, illetve a kétkerekűek legnépszerűbb és legismertebb kategóriáját is fogadhatnák.

„Kaptunk egy felkérést, hogy vizsgáljuk meg annak a lehetőségét, hogy hogyan lehet ezeket a terveket úgy átalakítani, hogy a későbbiekben MotoGP-re is alkalmas legyen – folytatta Gyulay. – Mi ennek örülünk. Azt gondolom, és ez nem egy nagy titok, hogy nemzetközileg a Forma–1 és a MotoGP az, ahol jegyet lehet eladni. Ha két lábon áll egy cég, akkor sokkal stabilabban tud számolni a jövőben, és sokkal kevésbé szorul rá a tulajdonosok jóindulatára. Ilyen formában a jövőben meg fogjuk vizsgálni ennek a lehetőségét, hogy hogyan lehet fejleszteni, hogyan lehet építkezni úgy, hogy ne zárjuk ki azt a lehetőséget, hogy a MotoGP később ide tudjon jönni.”

Fontos hozzátenni, hogy az eredeti kommunikáció alapján 2026-ig, vagyis a felújítás tervezett befejezéséig kizárólag a Forma–1-es futamot rendezik meg a Hungaroringen. Ennek tudatában arra azért talán nem érdemes fogadni, hogy a MotoGP már 2025-ben ellátogat a mogyoródi aszfaltcsíkra, de a későbbiekben ennek már valamivel nagyobb a valószínűsége.