Pont ennyire van szükség a 200 lóerős crossoverre, de a BMW Motorrad jóvoltából most már egyenes háttal lehet 270-nel veretni. A négyhengeres M1000 XR ugyanis megkapta a változó vezérléses technikát, de az alapjául szolgáló S1000 XR is átesett egy kisebb frissítésen.
Így már hypertúragépnek hívják a gyáriak, és valóban eléggé szokatlan specifikációval rendelkező gépet alkottak. Mert mondhatni, kevés túramotor forog akár tizennégyezer fölé, és a karbonfelni sem tartozik a kategóriában szokásos extrák közé. Igaz, ez utóbbi kiegészítő az egyéb szénszálas elemeket is tartalmazó M Competition csomag része. Közúton a minimális rugózatlan tömeg ellenére tényleg értelmetlen a sérülékeny karbon-felnin közlekedni, versenypályán viszont a 220 kilós tömeg és magas üléspozíció miatt sem tűnik ideális motornak a hosszú lábú M. De olyan minőségű futómű és fékrendszer dolgozik alatta/benne a legmodernebb elektronikákkal karöltve, hogy biztosan komoly meglepetéseket fog okozni az első teszteken.
Alapból kovácsolt kerekeken gördül az M XR, a menetstabilitásról az akár 12 kilónyi leszorítóerőt generáló oldalsó szárnyak mellett változtatható rugó-előfeszítéssel is operáló Dynamic Damping Control, illetve az állítható kormánylengés-csillapító gondoskodik. A boxutcalimiter, a rajtprogram vagy kontrollált keresztbe csúszást engedő brake slide control csak hab a tortán.
Az alapváltozat is erősödik némileg, az S1000 XR a 2025-ös modellévtől már 170 lóerő leadására képes. Új színek és fényezett orridom jelzi a frissítést, és itt is elérhető lesz extraként a karbonfelni. Már ez a teljesítmény is súrolja közúton az észszerűség határát, azonban a BMW XR szériája csodálatosan egyesíti a túragépek használhatóságát a nagy köbcentis sportmotorok menetdinamikájával.