back to top
2024. november 23. 09:19

Váratlan fordulat

Vagyis annyira mégsem, mert a nemrég megszellőztetett egyhengeres Ducati blokk után logikus lépés volt a Hypermotard 698 Mono gyors bemutatkozása. A huligánkodásra termett supermotóval láthatóan a fiatalabb motorosokat célozzák az olaszok.

Hetvenhét lóerővel jelenleg ez lesz a legerősebb széria egyhengeres a piacon, teljesítménye a tartozékként kínált Termignoni versenykipufogóval nyolcvanötre tornázható. Különösen érdekes, hogy ilyen teljesítményadatok mellett csak 15 ezer kilométerenként ír elő olajcserét a gyár, és szelephézag-állításra is csak 30 ezer kilométer után van szükség. Futómű tekintetében elöl teljesen állítható Marzocchi villák, hátul pedig szintén állítható Sachs rugóstag teljesít szolgálatot.

Ducati Hypermotard 698 Mono
Fotó: Ducati Media House

A 152 kilogrammos száraz súly azonban nem tűnik különösebben kevésnek a konkurens KTM adatai mellett. A tízezer fölé forgó Desmo vezérlésű egyhengeres természetesen mindenféle elektronikus segédlet támogatása mellett dolgozik, és 43 lóerőre fojtott A2-es kivitelben is kapható lesz. Így a kezdők is elboldogulnak majd vele, a haladóknak azonban igazán izgalmas funkciókat is kínál az elektronika: a blokkolásgátló négyféle beállítást kínál, az egykerékkontrollnak pedig van „Wheelie assist” módja. Ezzel elvileg folyamatosan a levegőben tartható lesz az első kerék, még épp a hanyatt esés előtt.

Ducati Hypermotard 698 Mono
Fotó: Ducati Media House

Természetesen ezek a funkciók csak versenypályás használathoz ajánlottak, de sejtésem szerint elég sok deviánsan viselkedő Hypermotardot fogunk látni jövőre. Ha a hazai közutakon nem is, a közösségi médiában biztosan. Az egyhengeres modellpaletta később minden bizonnyal terepmotorokkal is bővülni fog, hiszen nemrég a motokrossz-szereplést is bejelentették Bolognában.

Ducati Hypermotard 698 Mono
Fotó: Ducati Media House