back to top
2024. május 05. 07:31
KezdőlapMotoGPA Yamaha után hamarosan a Honda is ügyfél nélkül maradhat a MotoGP-ben?

A Yamaha után hamarosan a Honda is ügyfél nélkül maradhat a MotoGP-ben?

Az LCR szerződése jövőre lejár a Hondával, és sajtóértesülések szerint a csapatot több másik gyártó is szívesen látná. Az istállót irányító Lucio Cecchinellónak állítólag volt néhány konfliktusa a színfalak mögött a japán gyártó vezetésével.

A Honda történetének talán legrosszabb időszakán megy keresztül, hiszen a pályán alig jönnek az eredmények. Ennek hatására a futamgyőzelmeket tekintve a jelenlegi felállás két legeredményesebb versenyzője távozik a japán gyártótól: Marc Márquez tizenegy év után a Gresini Ducatihoz igazol, míg Álex Rins szintén nem tölti ki a 2024-ig szóló szerződését, és jövőre a Yamahánál folytatja.

Ráadásul egyáltalán nem kizárt, hogy ha nem lesz változás, akkor a Honda nemcsak a pilótáit, hanem egyetlen ügyfelét is elveszítheti. Az LCR 2006-ban mutatkozott be a MotoGP-ben, és azóta a japánok motorjait használják. Jelenlegi szerződésük 2024-ben jár le, és semmi nem garantálja, hogy Lucio Cecchinello ezt meg szeretné újítani.

A SPEEDWEEK.com számolt be arról, hogy bár a monacói istálló tulajdonosa nyilvánosan nem fogalmaz meg kritikát, a színfalak mögött volt néhány konfliktusa a Hondával. Kiszivárgott információk szerint például akkor is komoly nézeteltérésbe keveredett a Honda Racing Corporation vezetésével, amikor kiderült, hogy Rinst elveszítették a jövő évre.

Zarcónak nem tetszett a Honda hozzáállása, ezért mondott le a gyári csapatról

A másik konfliktusforrás Johann Zarco lehetett volna, akit az eredeti elképzelések szerint a spanyol motoros helyére, tehát az LCR-hez igazoltak. Amikor azonban Márquez bejelentette távozását, felmerült, hogy a 33 éves versenyzőt inkább a gyári istállónál szerepeltessék. Cecchinello azonban hevesen tiltakozott ezen forgatókönyv ellen, és végül sikerrel járt, hiszen a francia pilóta valóban az LCR színeiben fog versenyezni.

Emellett pedig nyilvánvalóan meg kell említeni a motort, amely az elmúlt években nemcsak gyengévé, de veszélyessé is vált. Az állandó versenyzők közül négyből három pilótának már több futamot is ki kellett hagynia sérülés miatt, hiszen az RC213V hajlamos egyszerűen „ledobni” a pilótákat. A Repsol Honda motorosai például az idény első 16 hétvégéjén összesen 45 alkalommal buktak.

Ennek tudatában pedig egyáltalán nem garantált, hogy Cecchinello és csapata 2024 után is szeretne a Hondánál maradni. Amiatt mindenesetre nem kell aggódniuk, hogy nem találnak maguknak másik gyártót: mielőtt tavaly bejelentették a legutóbbi szerződéshosszabbítást, a Suzuki, az Aprilia és a KTM is csábította őket. Sőt, utóbbi idén is megkörnyékezte a monacói alakulatot egy jövő évi együttműködés kapcsán, de a csapattulajdonos nem akart szerződést bontani.

Mindenesetre a noaleieknek pénzügyi szempontból jobb megoldás lenne, mint a jelenlegi szatellitcsapatuk, az RNF, és a misanói teszten Massimo Rivola, az Aprilia Racing vezérigazgatója beszélgetésbe is elegyedett Cecchinellóval. A KTM már jövőre is hat motorral szándékozott indulni, az LCR pedig megoldást jelentene erre a problémára. Sőt, még a Ducatit sem lehet teljesen kizárni abban az esetben, ha Valentino Rossi istállója, a VR46, a jelenleg ügyfél nélküli Yamahára vált. Mindenesetre nem kizárt, hogy a Honda a Gresini (2014), az AB Motorsport és az Aspar (2015), valamint a Marc VDS (2018) után az egyetlen megmaradt szatellitcsapatát is elveszíti.