2024. április 27. 14:41
KezdőlapMotoGPMarc Márquez elárulta, maradt volna-e a Hondánál, ha a gyártó előbb megkapja...

Marc Márquez elárulta, maradt volna-e a Hondánál, ha a gyártó előbb megkapja az engedményeket

Kedvezményeket kaphat a következő MotoGP-szezonra a Dornától a Yamaha és a Honda. Utóbbi gyártót Márc Márquez éppen ekkor fogja elhagyni, de állítása szerint akkor sem fordult volna meg a fejében a maradás gondolata, ha korábban nyilvánosságra kerül ez a terv. Idei csapattársa, Joan Mir szerint az Aprilia és a KTM önző módon lép fel, amikor nem támogatják az engedmények megadását.

A napokban látott napvilágot az a terv, miszerint a következő szezonra kedvezményeket kaphat a Honda és a Yamaha. A Dorna ezzel szeretné elősegíteni, hogy a két patinás gyártó visszatérjen az élmezőnybe, és ezáltal még szorosabbá váljon a bajnokság. Marc Márquez 11 évnyi közös munka után éppen jövőre már nem lesz ott a Honda gyári csapatánál, részben pont a japánok lemaradása miatt. Az Autosport.com megkérdezte a spanyol versenyzőt, hogy ha korábban érkezett volna a hír az engedményekről, akkor felmerült volna-e benne, hogy a Repsolnál folytatja a pályafutását.

A Honda és a Yamaha is engedményeket kaphat a következő MotoGP-szezonra

„Nem, hiszen én már két hónapja tudok arról, hogy engedményeket fognak kapni. Szóval ez nem változtatott volna a terveimen, de természetesen a legjobbakat kívánom a Hondának. Egy évre írtam alá a Gresinihez, és száz százalékban arra fogok koncentrálni, hogy gyors tudjak lenni a pályán, hiszen, ha gyors vagy a pályán, akkor a több lehetőséghez fogsz jutni a jövőben” – mondta a nyolcszoros világbajnok.

2014 és 2021 között az Aprilia, a Ducati, a KTM és a Suzuki is kapott bizonyos engedményeket a Dornától, hogy ezzel segítsék a felzárkózásukat. Ebben az időszakban a két japán márka soha nem részesült ezekből az akkori eredményeiknek köszönhetően. A Honda ebből a nyolc szezonból ötször végzett az élen, a Yamaha pedig egy bajnok cím mellett hatszor lett második a gyártók év végi összevetésében.

Joan Mirnek éppen ezért nem tetszik, hogy az Aprilia és a KTM szeretné ellehetetleníteni a kedvezmények tervezett kiosztását. Ezek a gyártók más úton, leginkább a Ducati visszafogásával oldanák meg a problémákat. Pit Beirernek, a KTM motorsport-igazgatójának egészen konkrétan az a véleménye, hogy „ha a Yamahának engedményekre van szüksége, akkor a KTM-nek és az Apriliának is meg kellene ezeket kapniuk. Lehet, hogy a Hondának is inkább a motor fejlesztésére kellett volna költeni a pénzt az elmúlt szezonokban, nem a versenyzők fizetésére.” A spanyol versenyző azt gondolja, hogy az európai gyártók képviselői megfeledkeztek a múltbéli eseményekről.

Visszafoghatják a Ducatit, ha elfogadják az Aprilia és a KTM javaslatát

„Amikor a Hondának nem, de az Apriliának és a KTM-nek engedményekre volt szüksége, akkor nekik megadták ezeket. Azt gondolom, hogy önző lépés lenne a részükről, ha megakadályoznák, hogy kiosszák a kedvezményeket most, amikor nekünk és a Yamahának is igényünk lenne rá. Egy kevés segítséggel újra az élmezőny szintjén tudnánk lenni. Ha ennyi Ducatit a pályára engednek, akkor az is belefér, hogy minket segítsenek egy kicsit” – nyilatkozta 2020 MotoGP-bajnoka.