Luca Marini elárulta, csak egy gyári csapat kedvéért volt hajlandó otthagyni a VR46-ot. Elmondása szerint utóbbi tulajdonosa és egyben a féltestvére, Valentino Rossi is tépelődött, hogy mi a helyes megoldás.
Ezen a héten hivatalossá vált, amit már egy ideje szinte biztosra lehetett venni, hogy Luca Marini lesz Marc Márquez utódja a gyári Hondánál. Az olasz versenyző egy számára biztonságos közeget hagyott ott, hiszen a VR46-ot féltestvére, Valentino Rossi birtokolja és üzemelteti. A 26 éves pilóta ugyanakkor azt gondolja, hogy ez egy szükséges lépés volt.
Bár Marini nem tartozik a leggyorsabb versenyzők közé, sokan dicsérték a technikai érzéke miatt, és a Hondának alighanem most erre van a legnagyobb szüksége. „Örülök, mert sokan mondták ezt nekem. Az RC213V ma nem a legjobb motor, de szeretnék a csapattal és a Hondával együtt dolgozni, hogy visszavigyük a csúcsra, ahol megérdemli, hogy legyen” – nyilatkozta a La Gazzetta dello Sportnak.
Marini két évre írt alá a Hondához, így, ha minden jól megy, akkor ki fog maradni a jövőre várható óriási pilótakeringőből, hiszen a mezőny nagy részének 2024-ig van szerződése. A kétszeres MotoGP-dobogós egyértelműen hosszú távon gondolkodik. „A Honda megbecsül engem, ezt bizonyítja a kétéves szerződés – jelentette ki. – Különösen manapság bonyolult a márkaváltás, számolni kell azzal, hogy az ember sok versenyt elveszít.”
Hivatalos: megvan Marc Márquez utódja, Marini a Hondához igazol
A szezon egy pontján a Pramac egyik ülése is felszabadult, amely bár szatellitcsapat, de gyári Ducatit használ. Marini számára azonban ez nem volt valódi opció. „A szatellitcsapatok közül mindig a Mooney VR46 volt az elsődleges – fogalmazott. – Azonban igyekeztünk gyári motorokat szerezni a Ducatinál. Erős versenyzőnek érzem magam, egy szinten akartam lenni Pecco Bagnaiával és Jorge Martínnal, hogy bizonyíthassak a pályán.”
Marini arról is beszámolt, hogy természetesen Rossival is megbeszélte a váltást, aki speciális helyzetben volt. „Érdekes volt – árulta el. – Sokat beszélgettünk róla, ő volt az első, akit felhívtam. Nehéz vele beszélni, a menedzsment vezetése ugyanannyira a szerepe, mint a csapaté. Tépelődött, mert felismerte a jó lehetőséget, és tudta, hogy kár lenne kihagyni.”
A 26 esztendős motorosra sokan tekintetnek úgy, mint Rossi féltestvérére, amire a VR46, vagyis a lényegében családi csapat csak ráerősített. Marini úgy érzi, hogy ezzel a váltással kiléphet a kilencszeres világbajnok árnyékából. „Ez az utolsó lépés, amire szükség volt – mondta. – Ez az én projektem. Az volt az álmom és a célom, hogy gyári csapathoz kerüljek. Számomra ez normális dolog. Az, hogy Valentino Rossi testvére vagyok, semmit nem változtat.”
Ami a fizetést illeti, az olasz versenyző nyilvánvalóan sokkal kevesebbet fog keresni, mint amennyit Márquez kézhez kapott, ám a megspórolt összeget a Honda a motor fejlesztésére fordíthatja, ahogyan arra a spanyol versenyző is utalt korábban. „Remélem, hogy így lesz – reagált a felvetésre Marini. – A Hondának szüksége van egy irányra, amelyet követhet, és remélem, hogy én leszek az, aki ezt megadja nekik.”