Valentino Rossi és csapata a második helyet szerezte meg a Gulf 12 órás versenyen Abu-Dzabiban. A 46-os számú autó vezette a viadalt, de aztán technikai probléma hátráltatta a triót.
Vasárnap rendezték az Intercontinental GT Challenge záróversenyét, a Gulf 12 órás versenyt Abu-Dzabiban, a Yas Marina Circuiten. A futamon Valentino Rossi is részt vett a BMW gyári csapatának, a WRT-nek a színeiben, azonban ezúttal nem Maxime Martinnak és Augusto Farfusszal, hanem Dries Vanthoorral és Nick Yellolyval osztotta meg a 46-os számú autót.
Az időmérőn a negyedik helyet szerezték meg, a belga versenyző viszont már a rajt után javított egy pozíciót, és feljött harmadiknak. Mindhárom pilóta erős teljesítményt nyújtott, ami jó stratégiával párosult, így az élmezőnyben harcoltak a győzelemért. Olyannyira, hogy 7 és fél óra után, egy sárga zászlós, illetve biztonsági autós fázist követően Rossi át is vette a vezetést.
A kilencszeres gyorsaságimotoros-világbajnok a következő órában meg is tartotta a pozíciót, és az élen haladva adta át az autót Yellolynak. Ő azonban nem tudott az első helyen maradni, de nem a saját hibájából, hanem műszaki probléma miatt, ugyanis gond volt a pedállal, aminek következtében körülbelül 15 másodpercet buktak a bokszban. Mindez kifejezetten fájó volt, ugyanis végül 12,811 másodperces hátrányban értek célba a 99-es számú Mercedes mögött.
Not a bad way to end the year 🏁🏆🍾#WRT #IGTC #Gulf12Hours pic.twitter.com/zwNHsb9Mvo
— WRT – W Racing Team (@followWRT) December 10, 2023
A második hely viszont így is meglett, ami Rossi számára azt jelentette, hogy 38 ponttal tizenharmadikként zárt az összetettben úgy, hogy az ötből csak három futamon indult. (Igaz, a két versenyen rajthoz álló Yelloly előtte végzett.) A BMW pedig a második pozíciót szerezte meg a gyártók tabelláján a Mercedes mögött.
„Végső soron ez egy nagyszerű hétvége volt számunkra – nyilatkozta Rossi. – Az volt a cél, hogy dobogóra álljunk, és nagyon erősek, nagyon gyorsak voltunk. Közel tökéletes versenyt futottunk. Akár nyerhettünk is volna, és az első helyen végezhettünk volna. A végén így kicsit bosszúsak vagyunk, mert éreztük a győzelem ízét, de volt egy kis gondunk a pedállal, és kritikus másodperceket veszítettünk a bokszkiállásnál. Ez nagy kár, mert végül tizenkét másodperccel maradtunk le, vagyis fantasztikus csata lehetett volna az utolsó körig. Így is nagyon jó volt, és nagyon élveztem, hogy Driesszel és Nickkel versenyezhettem. Nagyszerű dolog dobogóval zárni a szezont. Ez a hatodik dobogós helyezésem az idényben, úgyhogy nagyon boldog vagyok a szezon és a fejlődés miatt.”
„Amikor az ember megérkezik egy versenyre, természetesen mindig a győzelem a célja, és ezt mi sem látjuk másképp – fogalmazott Vincent Vasse, a WRT csapatfőnöke. – A negyvenhatos számú autóval közel kerültünk hozzá. Kicsit keserédes érzés egy tizenkét órás versenyen tizenkét másodperccel az élen álló mögött célba érni, miután azzal az autóval műszaki problémánk volt a bokszkiállásnál, amivel körülbelül tizenöt másodpercet vesztettünk, de végső soron erős futamunk volt.”