Sajtóértesülések szerint a Honda leginkább a tesztelésre helyezi hangsúlyt a megkapott engedmények közül. A japán gyártó állítólag már össze is állította a programját, amely 22 alkalomból áll, de ehhez keresnek egy másik versenyzőt Stefan Bradl mellé.
A tavalyi szezonzáró másnapján jelentették be az új koncessziós szabályokat. Az érintettek abban állapodtak meg, hogy az elért pontszám alapján négy kategóriába sorolják a gyártókat, és ettől függően van kisebb vagy nagyobb mozgásterük. A Honda és a Yamaha a D, vagyis a legalacsonyabb kategóriába került, így jelentős engedményeket kaptak a többiekhez képest.
Megszületett a döntés, ilyen engedményeket kap a Honda és a Yamaha a MotoGP-ben
Ezek között szerepel például, hogy az ellenfelekkel ellentétben az idény során is fejleszthetik a motorblokkot, valamint eggyel több burkolatspecifikációt vethetnek be. Emellett több szabadkártyás lehetőséget kapnak, valamint korlátlanul tesztelhetnek, több gumiszettet felhasználva. A Honda állítólag ez utóbbira helyezi a hangsúlyt.
Az Autosport értesülései szerint a tavalyi konstruktőri bajnokság utolsó helyén végző márka már össze is állította az idei tesztnaptárát, amely 22 alkalomból áll. Az engedmények között szerepel, hogy az állandó versenyzők is részt vehetnek rajtuk, de ez a szezon közben meglehetősen komplikált lesz, ráadásul az LCR pilótáival nem is terveznek ezen a téren.
Éppen ezért a munka jelentős része Stefan Bradlra, a Honda tesztpilótájára hárul. A japánok ugyanakkor a brit szakportál információi szerint azon dolgoznak, hogy egy másik motorost is szerződtessenek mellé hasonló pozícióba, hogy valamennyire levegyék róla a terhet. Ez esetben hasonló lenne a helyzet, mint például a KTM-nél, ahol Dani Pedrosa mellett immáron Pol Espargaró is betölti ezt a szerepet.
Ami a közeljövőt illeti, a Honda tesztcsapata és az LCR alakulata jövő héten Tokióba utazzanak, hogy a „beiskolázás” során megismerkedjenek a 22024-es motorral. Az azt követő héten pedig a Superbike-világbajnokságon szereplő csapattal együtt Bradl Jerezben fog tesztelni, ott, ahol egyébként az idény során először futamon is elindul szabadkártyásként. Február 1-én aztán kezdődik a shakedown, ahol az engedményeknek köszönhetően az állandó versenyzők is részt vehetnek.
Belefér a Hondának egy újabb katasztrofális év? – a gyári istálló csapatfőnöke válaszolt
Ami a teljes szezont illeti, nem kizárt, hogy a Honda nem tudja teljesíteni az előzetes terveket. Mindez jó néhány tényezőtől függ, és papíron az is benne van a pakliban, hogy a nyári szünet után átkerülnek a C kategóriába. Ehhez azonban 11 hétvégén 198 pontot, azaz fordulónként átlagosan 18 egységet kellene gyűjteniük. Ehhez pedig jelentős előrelépésre lenne szükség, hiszen tavaly mindössze 9,25 jött össze, ami úgy is nagyon kevés, hogy a Phillip Island-i sprintet nem rendezték meg.