Paolo Ciabatti szerint a Ducati számára Francesco Bagnaia szerződésének meghosszabbítása lesz a prioritás, de hozzátette, nehéz lesz megtartaniuk minden élversenyzőjüket. Az offroadprojekt élére kinevezett egykori sportigazgató a várható erőviszonyokról is beszélt.
Szinte biztos, hogy érdekesen alakul majd az idei átigazolási piac a MotoGP-ben, amely meghatározza a jövő évi rajtrácsot. Annak tudatában, hogy az állandó mezőnyből mindössze Brad Binder, Luca Marini és Johann Zarco rendelkezik szerződéssel 2025-re, könnyen lehet, hogy jelentős változások lesznek a következő idényre.
Az is készpénznek vehető, hogy a Ducati központi szerepet fog játszani a folyamatban. Nemcsak azért, mert ők rendelkeznek a legtöbb pilótával, hanem azért is, mert jelenleg nekik van a legjobb motorjuk. A bolognaiak alighanem az előző két világbajnokságot megnyerő Francesco Bagnaiát tartják a legfontosabb motorosuknak, és Paolo Ciabatti szerint is az ő megtartása lesz az elsődleges cél.
„A legjobb versenyzőknek nincs szerződésük 2025-re – nyilatkozta a MARCA-nak a Ducati offroadprojektjének élére kinevezett egykori sportigazgató. – Mindannyiuknak 2024-ben jár le, Peccót is beleértve. Úgy vélem, a Ducatinál az övének a megújítása lesz a prioritás. Ő egy kétszeres [királykategóriás] világbajnok, egy rendkívül gyors pilóta, aki egy nagyon komoly helyzetet is képes volt kezelni a [montmelói] balesete után.”
A Pramac tulajdonosa biztos benne, hogy Martín az idei szezon végén elhagyja a csapatát
Az olasz szakember ezután a márkára váró esetleges nehézségekre is kitért. Könnyen lehet ugyanis, hogy a Ducati nem lesz képes mindenkit megtartani, akire alapesetben igényt tartana. Elsősorban Jorge Martín távozása válik reális lehetőséggé, amennyiben jövőre sem kap gyári ülést, de ha Enea Bastianini elveszíti jelenlegi helyét, akkor ő lehet az, aki búcsút int a bolognaiaknak.
„Szerintem elég nyitott a piac – fogalmazott Ciabatti. – Számomra nehéznek tűnik, hogy minden versenyző a Ducatinál maradhasson 2025-re. Jorge is elég világosan megmondta, ha nem tud csatlakozni a gyári istállóhoz, akkor megnézi, van-e más lehetőség. Ez azonban az egyes gyártók versenyképességétől függ. Ha egy olyan motort adunk a pilótáknak, amellyel nyerhetnek, akkor nagyobb eséllyel választanak minket, még akkor is, ha nem a gyári csapatról van szó. Érdekes lesz. Kicsit kívülről fogom figyelni, de valamennyire mindig részt veszek benne, mert a versenyzés a szívemben van.”
Persze a másik oldalról adott esetben olyan pilóták szerződtetésére nyílhat lehetőség, mint Fabio Quartararo. Persze mindez, ahogyan Ciabatti is említette, az egyes gyártók versenyképességén múlik. Az szinte biztos, hogy a Ducati idén is erős lesz, már csak az a kérdés, hogy a riválisok mennyire tudnak közel kerülni hozzájuk.
„Soha nem lehet tudni – jelentette ki a 66 éves szakember. – Hamarosan meglátjuk, hogy a többi motor milyen szinten van. A KTM ugyanakkor tavaly is versenyképes volt, ahogyan az Aprilia is, különösen az idény első részében. Emellett úgy gondolom, hogy a japánok is gyorsabban tudnak majd fejleszteni. Természetesen a Ducati is magas szintről indul, hiszen úgy néz ki, nekünk vannak a legjobb versenyzőink és a legjobb motorunk. Azonban azt is mondom, hogy az első futam lesz az, amely megmutatja, hol tart a Ducati, és hol a többiek.”