A Yamaha szerződtette az X-ről ismert, Formula Data Analysis néven tevékenykedő felhasználót. Mirco Bartolozzi a MotoGP-vel és a Forma–1-gyel kapcsolatos technikai elemzései által vált népszerűvé, mostantól pedig a japán gyártó teljesítménymérnökeként fog dolgozni.
Fontos év előtt áll a Yamaha, hiszen egy, a tavalyihoz hasonló szezon aligha fér bele a hangvillások számára, hiszen ebben az esetben könnyen elveszíthetik Fabio Quartararót. A francia versenyző többször is hangot adott annak, hogy ha nem látja az elégséges mértékű előrelépést, akkor bizony el fog gondolkodni a váltás lehetőségén.
Éppen ezért a Yamaha igyekszik megújítani mérnöki gárdáját. Az elmúlt hónapokban két mérnököt is szerződtetett a Ducatitól, nemrég pedig kiderült, hogy az X-ről (korábban Twitter) ismert technikai elemzőt is leigazolta. A Formula Data Analysis néven működő, MotoGP-vel és Forma–1-gyel foglalkozó felhasználó az egyik legismertebb ebben a műfajban, cikkünk írásának pillanatában közel 165 ezer követővel rendelkezik.
„A Yamaha MotoGP-csapatának új teljesítménymérnöke van: én – jelentette be a hírt saját oldalán. – Azon fogok dolgozni, hogy kihozzam a motorban rejlő teljes potenciált, optimalizálva a beállításokat a telemetriai adatok alapján, elvégezve a tevékenységeket a pályán, edzve Fabiót és Álex [Rinst], szimulációs eszközöket fejlesztve… és még sok minden más. Nagyon izgatott vagyok.”
Mindez természetesen örömhír a számára, és a követői (akik között ott van az előző három F1-es szezon világbajnoka, Max Verstappen is) szintén örülhetnek a sikerének. Ugyanakkor felmerül a kérdés, hogy új pozíciójában hogyan fogja üzemeltetni az oldalt. Ebből a szempontból szerencse, hogy a fókusz eddig is inkább a Forma–1-en volt.
„Nem tudom elmondani, mennyire örülök ennek – folytatta. – Úgy gondolom, hogy tökéletesen illik hozzám (mint olyasvalakihez, aki motordinamikai háttérrel rendelkezik), amit találtam. És ne aggódjatok: F1-gyel kapcsolatos tartalmak továbbra is lesznek, hiszen imádom működtetni ezt az oldalt, és veletek beszélgetni!”
A Todocircuito.com beszámolója szerint a felhasználó valódi neve Mirco Bartolozzi, és eddig szabadúszó teszt-, illetve kutatómérnökként tevékenykedett, és több mint ötéves tapasztalattal rendelkezik. Már az egyetemről is van szakmai tapasztalata, hiszen a Firenze Race Teamnél felügyelő és mérnök volt. Az egyik legutóbbi vitaindító bejegyzésében megvédte a sokat szidott szárnyelemeket, mondván, „ezek elsősorban a motor kerekének elemelkedését akadályozzák, amely a legtöbb kanyarban korlátozó tényező, nem pedig a hátsó gumi tapadása”.