2024. április 27. 09:25
KezdőlapMotoGPÚjra pályán a MotoGP: a KTM volt a leggyorsabb a szezon első...

Újra pályán a MotoGP: a KTM volt a leggyorsabb a szezon első hivatalos tesztnapján

A KTM pilótái futották a legjobb köridőket a sepangi shakedown első napján, amelyen a nevezett tizennégy pilótából csak heten gurultak pályára.

Csütörtökön reggel, magyar idő szerint hajnali három órakor elkezdődött a 2024-es MotoGP-szezon első hivatalos tesztje, a shakedown. Az idei évre jelentősen kibővült az ezen a háromnapos gyakorláson résztvevők köre – amely eddig csak a gyári tesztpilótákat és az újoncokat jelentette –, köszönhetően a koncessziós jogokról szóló új megállapodásnak. Ez egy sávos rendszerben, az előző időszakban elért eredményeik alapján enged meg bizonyos dolgokat az egyes csapatoknak. Mivel a tavalyi teljesítményük miatt a Yamaha és a Honda is a legalacsonyabb, D jelű kategóriába kerül a besorolás szerint, ezért ez a két gyártó bármelyik versenyzőjét elküldhette a sepangi körözésre. Ezt a jogot pedig mindkét márka ki is használta.

Megszületett a döntés, ilyen engedményeket kap a Honda és a Yamaha a MotoGP-ben

A Honda kontingensét Joan Mir, Luca Marini (mindketten Repsol), Johann Zarco, Nakagami Takaaki (mindketten LCR), Stefan Bradl és Takahashi Takumi (mindketten tesztpilóták) alkotják. A szatellitcsapattal nem rendelkező Yamaha a két gyári versenyzője, Fabio Quartararo és Álex Rins mellett Cal Crutchlow-t (tesztpilóta) ültette fel a Malajziába tartó repülőgépre.

A KTM motorján ül az idei szezon egyetlen újonca, Pedro Acosta (GasGas), akit Dani Pedrosa és Pol Espargaró (mindketten tesztpilóták) kísértek el Sepangba. Viszont a Ducati és az Aprilia is csak egy-egy tesztversenyzőt delegált a shakedownra, Michele Pirro és Lorenzo Savadori személyében.

Csütörtökön 85 százalékos páratartalom és 30 fok feletti hőmérséklet fogadta a résztvevőket. Talán ezért is történhetett, hogy a tizennégy nevezett versenyzőből csak heten ültek motorra, Acosta mellett kizárólag tesztpilóták köröztek Sepangban. A leggyorsabb motornak egyértelműen a KTM RC16 bizonyult, amellyel Pedrosa a bokszutca kinyitását követő harmadik órában megfutotta a teszt első napjának legjobb idejét (1.59.233). Csak a viszonyítás kedvéért: ezzel több mint másfél másodperccel maradt el a Francesco Bagnaia 2023-as pályacsúcsától (1:57.491).

Espargaró még a harmadik órában felzárkózott a márkatársa mögé (1:59.415), de Acosta a végső nekirugaszkodásainak egyikével javítani tudott (1:59.385), így végül az ő neve mellett állt a második legjobb idő a csütörtöki nap végén. A KTM különítményéhez egyedül Bradl tudott közel kerülni a Hondával, aki az utolsó előtti órában teljesítette a leggyorsabb körét (1:59.860). Pedrosához képest hasonló hátrányban zárt Pirro a Ducatival (2:00.866) és Crutchlow a Yamahával (2:01.13) is, Savadori pedig egymagában alkotta a lemaradók csoportját az Apriliával (2.01.809).

 A 2024-es shakedown első napján futott legjobb köridők