Jelentősen megújított elemekkel felszerelt motorral érkezett az Aprilia és a Honda is az idei MotoGP-szezon első hivatalos tesztjére, a sepangi shakedownra.
Elkezdődött a Sepang International Circuiten megrendezett shakedown, az idei MotoGP-szezon első hivatalos tesztje. Csütörtökön a tizennégy nevezett pilótából még csak heten gördültek pályára, a leggyorsabbnak pedig a KTM motorja bizonyult. A szemmel is jól látható radikálisabb fejlesztéseket azonban nem ők, hanem az Aprilia és a már Valenciában is sokat kísérletező Honda vitte el Malajziába.
Újra pályán a MotoGP: a KTM volt a leggyorsabb a szezon első hivatalos tesztnapján
A legnagyobb újdonságot az Apriliánál lehetett felfedezni. A noaleieket egyedül Lorenzo Savadori, a tesztpilótájuk képviseli Sepangban, így ő vitte pályára csütörtökön azt az RS-GP24-et, amelynek az eddigiekhez képest jelentősen átalakították a hátulját. Erről először Peter McLarentől, majd a GPOne.com-ról értesülhetett a nagyközönség. Az olasz gyártó megoldása azért keltette fel sokak érdeklődését, mert (a szakértők szerint) egy eddig egyáltalán nem látott, teljesen új úton indultak el a farokelemre tett szárnyak tekintetében.
Another angle of the new Aprilia aero. #SepangShakedown #MotoGP pic.twitter.com/a6hgaZhtd5
— Peter McLaren (@McLarenMotoGP) February 1, 2024
A szakértők kiemelték, hogy ezek eltérnek a Ducati és a Honda „sztegoszaurusz” szárnyaitól, vagy a KTM-nek a Forma–1 által inspirált elemeitől. Az Aprilia megoldása szerintük leginkább a Cadillac régi autóinak hátuljára emlékeztet. Romano Albesianóék ráadásul más területen is kísérleteznek, hiszen egy olyan nagy karbon elemet szereltek a lengőkarra, hogy az majdnem eltakarja az egész hátsó kereket.
#MotoGP Our colleagues from GPone posted a picture of the new Aprilia Aero on the Sepang shakedown. New type of rear wing, and a carbon deflector close to the rear wheel. Pic credit : GPOne. pic.twitter.com/mWo9K9yIWk
— GP Mag (@GPMag_) February 1, 2024
A Honda egyedül az egyik tesztpilótájukat, Stefan Bradlt küldte ki a pályára csütörtökön. A hírek szerint a többi nevezett versenyzőjük is a helyszínen van, de ők a Yamaha gyári pilótáihoz hasonlóan pénteken ülnek először motorra. A Bradl által használt RC213V egy új farokelemmel volt felszerelve, amely az olasz Motorsport szerint a Ducati tavalyi és a Honda Valenciában megmutatott változatainak „hibridje”, bár a mostanin jóval kisebbek az „uszonyok”.
A few more shots of the 2024 Honda 📸#MotoGP #SepangShakedown pic.twitter.com/P1OqzyTO18
— Crash MotoGP (@crash_motogp) February 1, 2024
A japán gyártó megoldása annyiban eltér a bolognaiakétól, hogy egy vízszintes profillal is rendelkezik, tehát oldalra is kinyúlik. Ennek az elemnek valószínűleg az a célja, hogy a gép leghátulján található szárnyra tereljen minél több levegőt. A Honda az egész tavalyi szezonban küszködött az elégtelen tapadás miatt, szóval könnyen elképzelhető, hogy ezt a problémát akarják így kiküszöbölni.
MotoGP Test Sepang Shakedown J1 : Aprilia et Honda rendent leur copie aérodynamique, Dani Pedrosa en têtehttps://t.co/Q9E5Ssxrh0 pic.twitter.com/3SDKztPRvz
— Paddock-GP (@Paddock_GP) February 1, 2024
A maradék három gyártó eddig nem mutatott meg túl sok szemmel jól látható újdonságot. A Todocircuito.com írt arról, hogy a KTM Dani Pedrosával továbbra is a tavalyi szezon végén debütált karbonvázukon dolgozik, amelyet idén már a GasGas pilótái is megkapnak majd. Az osztrákok emellett egy kicsit módosított szárnyakat is vittek Sepangba, ahogyan a Ducati is változtatott valamennyit a légterelő elemein. A Yamaha annyi érdekességgel szolgált, hogy Cal Crutchlow három különböző motort is tesztelt csütörtökön.