2024. április 27. 10:28
KezdőlapOffroadLiszka Roland szerint nem ő hibázott a budapesti dobogójába kerülő drámai tumultus...

Liszka Roland szerint nem ő hibázott a budapesti dobogójába kerülő drámai tumultus során

Liszka Roland a Superenduro-világbajnokság budapesti fordulója után elárulta, a futamokkal elégedettebb, mint az edzéseken nyújtott teljesítményével. A 19 éves versenyző arról az esetről is beszélt, amely miatt elbukta a második helyet az utolsó viadalon, és a szurkolókra is kitért.

Szombaton este rendezték a Superenduro GP of Hungaryt, vagyis a Superenduro-világbajnokság budapesti fordulóját az MVM Dome-ban, ahova körülbelül 13 ezren látogattak ki. A Prestige kategóriában Billy Bolt sérülten is megnyerte mindhárom futamot, míg a juniorok között Ashton Brightmore gyűjtötte a legtöbb pontot két első és egy második helyének köszönhetően.

Liszka a hajrában bukta el az utolsó futam dobogóját, Bolt sérülten is letarolta a mezőnyt Budapesten

Utóbbiban szerepelt Liszka Roland is, aki a korábbi fordulók során dobogóra, sőt, futamgyőzelemre is képes volt, azonban ez hazai pályán nem jött össze neki. A 19 esztendős pilóta két ötödik és egy hatodik hellyel összesítésben az ötödik pozícióban zárta a napot. A magyar versenyző nem volt túlságosan elégedett a szereplésével.

„A szabadedzésre és az időmérőre nem vagyok túl büszke a teljesítményem szempontjából, azt hiszem, elég gyengén alakult – nyilatkozta a P1race.hu-nak a kvalifikáción egyébként a negyedik helyet megszerző motoros. – A futamokon viszont már egy fokkal jobban ment, a harmadik verseny pedig már egészen jó lehetett volna. Az eredményeket nézve azonban nem lett valami jó.”

Liszka korábban elárulta, hogy küszködött egy kisebb sérüléssel, ám hozzátette, mindez abból a szempontból nem befolyásolja, hogy nem változtat a felkészülésén. A kolozsvári forduló után azonban a budapesti sem sikerült jól a számára, így felmerül a kérdés, hogy a sérülés mennyire volt negatív hatással a teljesítményére, ám ő más okokat látott.

„Nem gondolnám, hogy a sérülésem befolyásolt, inkább az volt a legnagyobb bajom, hogy kereken tizennégyen indultunk, ahány ember be tudja magát kvalifikálni a döntőbe – magyarázta. – Így a lassabb és ügyetlenebb versenyzők is bejutnak, és elég nagy kavalkádok jönnek létre a pálya szűkebb, nehezebb szakaszain. Azt hiszem, legfőképpen ez volt a probléma.”

Bár az eredményt tekintve a harmadik futama sikerült a legrosszabbul, itt volt a legnagyobb esélye arra, hogy dobogón végezzen. Szinte végig a második helyen haladt a fölényesen vezető Suff Sella mögött, ám amikor már csak körülbelül fél perc volt hátra az utolsó kör megkezdéséig hátralévő időből, a köves emelkedő utáni mátrixon hatalmas tumultus alakult ki, amelynek ő is áldozatául esett. Miközben próbálta kiszabadítani magát, legközelebbi riválisa, Serra Marc Fernández látványosan meg is lökte őt.

„Ott vesztettem el a második helyemet – erősítette meg. – Leginkább az volt a gond, hogy legalább négyen voltunk egy olyan akadályon, amelyen már ketten is neccesen férünk el. Minimum egykörnyi időt buktam. Az egyik srác már majdnem megkapta a kört tőlem, úgy tíz méterrel volt előttem, de ki tudott belőle jutni, mert körülbelül két másodperccel előbb ért oda. Így annyi időt elvesztettem, hogy a végén egyszerűen visszaért rám, ott álltam egy teljes kört. Nem azt akarom mondani, hogy semmi nem az én hibám, de szerintem ez nem az én hibám volt.”

Hozzá kell tenni, hogy nem sokkal később a másik mátrixon Liszka már teljesen magától akadt meg, de a dobogó szempontjából ez már mindegy volt. A pódiummal nyilvánvalóan hatalmas örömet okozott volna a magyar közönségnek, amely végig biztatta őt. „Teljesen tisztán lehetett hallani – utalt a szurkolók hangjára. – Jó érzés volt, de azért néha egy kis gyomorgörcsöt is adott. Ugyanakkor inkább jó volt, mintsem rossz.”

Liszka összesen 32 pontot gyűjtött a nap során, 6-tal kevesebbet, mint a napot a negyedik helyen záró Fernández. Ez azt jelenti, hogy a spanyol versenyző 7 egységre megközelítette őt a tabellán. A Superenduro-világbajnokság idei kiírásából már csak két forduló van hátra, így egyértelműnek tűnik, hogy Liszka számára a harmadik hely megőrzése lehet a cél.

„Ez nem valami jó, mivel két fordulóval ezelőtt majdnem harminc ponttal előrébb voltam – utalt a szombati eredményre. – Egyértelműen ez a cél, és azt hiszem, meg is fogom tudni csinálni. Azzal a harmadik hellyel elégedett lennék, de az egész évvel biztosan nem. Azonban azt is mondhatjuk, hogy az idei egy tanulóév, és jövőre, illetve ha esetleg úgy alakul, akkor két év múlva azért szeretném rendesen odatenni magam. Tavaly óta elég sokat fejlődtem: [Milan] Schmüser korábban meglehetősen sokat adott nekem, most pedig simán tudom tartani vele a tempót. Nem minden futamban, de előfordul, hogy igen.”

Liszka egyébként jobb időt motorozott az időmérőn, mint a Prestige kategóriában szereplő honfitársa, Szőke Márk. Bár ő sem volt teljesen egészséges, ettől függetlenül felmerül a kérdés, hogy a 19 éves pilótának lenne-e helye az elitben. Ő azonban ezt nem akarja elsietni. „Elsődlegesen akkor fogok a Prestige-ben menni, ha megnyerem a junior-vb-t, az egész bajnokságot, vagy ha kiöregszem, de egyértelműen az előbbi a cél” – szögezte le.